Hej

Ganska nyinflyttad och ännu med dålig koll på lokala utbudet och det börjar bli dags för det första projektet /investeringen; behöver en A/C i arbetsrummet och sätter nog likt förra kåken in en luftvärmepump hellre än en brölande inomhus historia. Sist hade jag köpt av varmt och skönt o var nöjd med dem men de verkar ha blivit klart sämre och bytt namn till save energy, kikade lite på Polarpumpen men tänkte höra om nån här på forumet vet nån annan kanske gärna mer lokal leverantör i eller nära Strängnäs, som säljer både pump och installerar.
 
J Josth skrev:
Isakssons El- och kylservice kan säkert fixa det: [länk]
hej tack jo googla kan jag också :) menade mer om nån kände till / har erfarenhet av någon lokal firma, eller vet hur polarpumpens lokala representation är, förstått man kan ha tur och otur med dem
 

Bästa svaret

TS Comfort har gott rykte. Huserar även på VP forum.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Kan rekommendera Isakssons El-kylservice som hjälpt oss och jag har även läst mycket gott om Thomas på TS-Comfort i Nykvarn som hållit på länge med luftvärmepumpar.
 
  • Gilla
hahnson
  • Laddar…
Tack ska kolla upp de firmorna :)
 
Båda firmorna gör gärna hembesök först för att valet av modell ska bli så bra som möjligt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vill bara återkoppla att TS-Comfort var helt fantastiskt bra! Väldigt bra bemötande och fick en väldigt bra pump snabbt levererad och installerad på ett mycket bra sätt, stort tack för tipset , kan verkligen rekommendera dem varmt! Kom förbi o löste så väl valet av lämplig pump och hur Installationen skulle göras . TS Comfort hade trillat utanför min googling :)

Isaksons jobbar bara med Inova pumpar och dessutom väntar jag efter en månad fortfarande på en offert för elarbete (lösa allt felaktigt utförda hemapulande tidigare ägare "roat" sig med) trots upprepad försäkran att de jobbar på att räkna... (eller ja nu har jag gått vidare med annan firma,) , de var snabba på komma förbi o kika iofs. men de har väl för mycket o göra eller något.
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.