Måste man använda Väv remsa när man ska spackla skarvarna mellan gips skivor?
Eller går det lika bra utan, alltså bara spackel.

MVH Anders
 
använd remsa! skarvarna spricker annars mycket lättare. De kostar inte så mycket och är självhäftande så det tar inte speciellt lång tid.

Guran1
 
Använd definitivt remsa!! Jag håller på att renovera ett hus där förre ägaren har satt upp en jäkla massa vägg-gips och man ser direkt var han satt remsor och var han har "glömt". På de ställen där det inte sitter remsor har spacklet spruckit och det ser rent ut sagt för jäkligt ut!
/Kristian
 
Hej.
Ska du tapetsera på och inte har för attans stora ytor skulle jag köpt husfix. Man blir vansinnig på spackel som sjunker ihop. Det kanske är jag som är dålig på att spackla men det spelar ingen roll hur pillig och noggrann jag är så nog faen är det någon liten skugga som uppkommer. Husfixet är förhållandevis dyrt men man behöver bara lägga på en gång för det krymper inte.
Det finns ju skojigare saker att lägga tiden på.
 
Ska man använda väv remsa även då man sätter upp renoverings gips? alltså när det redan finns en vägg bakom...

MVH Anders
 
Använd remsa.
Den är billig och tar 2/100 sekund att sätta dit.
 
Vad är "husfix"?
 
en sorts "universalgucka". kan användas till det mesta. spackla väggar och tak, fylla ut ganska stora hål med. jag tycker den är överreklamerad.
 
brukar hittas vid målarfärgen på byggvaruhusen.
är det inte Casco som gör den?
 
e skrev:
Pappersremsor ska det vara!
Varför?

När ska det vara papp och när fiber?
 
Vad är det för fel med att skruva plåt bakom alla skarvar och hörn? Det brukar ju räcka.
 
Ska man åxå använda väv remsa i skarvar som inte är försänkta? då kommer ju väven utan på och man måste spackla över, är det inte då risk att man får en "bula" ?

MVH Anders
 
abel48 skrev:
Ska man åxå använda väv remsa i skarvar som inte är försänkta? då kommer ju väven utan på och man måste spackla över, är det inte då risk att man får en "bula" ?

MVH Anders
Där skall du lägga plåtremsor bakom. Du skall inte ha såna skarvar annat än i taket.
 
Johan Gunverth skrev:
Där skall du lägga plåtremsor bakom. Du skall inte ha såna skarvar annat än i taket.

Vad är det för plåtremsor? ???
...aldrig hört talas om, har du någon länk som kan beskriva dessa?

(...ja, jag är väl novis :-[ )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.