K Kjell_G skrev:
Tunn var den inte, men funkar gör den.
Vad har du gjort @Kjell_G ??
 
Kan du utveckla din fråga? Eller försvann bilden? På appen ser jag den iaf. Någon intresserad anmärkte på kabelklammorna och Bo Siltberg tyckte det kunde vara en tunn kanal. En kanal blev det. Beklagar om det inte framgår av bilden.
 
K Kjell_G skrev:
Kan du utveckla din fråga? Eller försvann bilden? På appen ser jag den iaf. Någon intresserad anmärkte på kabelklammorna och Bo Siltberg tyckte det kunde vara en tunn kanal. En kanal blev det. Beklagar om det inte framgår av bilden.
Ser det på bilden,ser bra ut! (y)
 
Tack. Sen måste jag erkänna att jag glömt bort varför kabelkanal är okej men klämmor inte är det. Kan det vara något mer än en estetisk fråga
 
K Kjell_G skrev:
Tack. Sen måste jag erkänna att jag glömt bort varför kabelkanal är okej men klämmor inte är det. Kan det vara något mer än en estetisk fråga
Du har rätt Kjell_G, bara glöm det.. Spika kabel kräver behörighet, har faktiskt sett att man spikat rakt genom kabeln med klämman ovanpå. Full spänning på vissa spikar.

Klistra upp en kanal kan du få göra, skruva är gränsfall..
 
Haha, har inte lyckats spika genom kabel - ännu. Tur ska man ha. Den här kanalen var självhäftande av det klassiska Biltemamärket.
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
S Slugge skrev:
Du har rätt Kjell_G, bara glöm det.. Spika kabel kräver behörighet, har faktiskt sett att man spikat rakt genom kabeln med klämman ovanpå. Full spänning på vissa spikar.

Klistra upp en kanal kan du få göra, skruva är gränsfall..
vent, hvad? det kræver en elektriker at spika et kabel til en væg?
 
Hvis kabeln ingår i en fast installation så er kabelinstalltionen en behörighetskrävande opgave.
I detta fallet med stikkpropp så går det godt at selv spike op kabeln.
 
Anslutningskabeln är av en typ som ej är godkänd för fast förläggning ( fastsättning där det krävs verktyg för att lossa och sätta fast kabeln, tex med klammer), i en kanal kan man i allmänhet lossa kabeln utan verktyg.
 
E etompau skrev:
Hvis kabeln ingår i en fast installation så er kabelinstalltionen en behörighetskrävande opgave.
I detta fallet med stikkpropp så går det godt at selv spike op kabeln.
Ah så giver det mere mening..
Personligt så synes jeg dog at den viste løsning ikke er så pæn. Jeg havde nok valgt at dra et kabel i væggen bag torkaren, klippe stikproppen af og montere ledningen fast i en dåse i hjørnet.
 
F fromDKtoSE skrev:
Ah så giver det mere mening..
Personligt så synes jeg dog at den viste løsning ikke er så pæn. Jeg havde nok valgt at dra et kabel i væggen bag torkaren, klippe stikproppen af og montere ledningen fast i en dåse i hjørnet.
Så gör säkert de som kan öppna väggen och gillar att måla och tapetsera
Det här känns väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.