Hej,

I ett rum där jag har öppet upp till nock tänker sätta råa brädor med glipa mellan varje bräda som takpanel. Men jag skulle vilja klä min glasullsisolering med något innan jag sätter upp panelen eftersom jag vill vara säker på att det inte faller ner fiber från isoleringen. Ångspärren sitter 70mm in i isoleringsskiktet, annars hade ju det varit svaret på min önskan.

Finns det någon slags fiberduk? Eller finns det ljus vindpapp, det borde ju funka i så fall?

Mvh
Mats
 
surris
S Skånepåg skrev:
Hej,

I ett rum där jag har öppet upp till nock tänker sätta råa brädor med glipa mellan varje bräda som takpanel. Men jag skulle vilja klä min glasullsisolering med något innan jag sätter upp panelen eftersom jag vill vara säker på att det inte faller ner fiber från isoleringen. Ångspärren sitter 70mm in i isoleringsskiktet, annars hade ju det varit svaret på min önskan.

Finns det någon slags fiberduk? Eller finns det ljus vindpapp, det borde ju funka i så fall?

Mvh
Mats
Det finns vit vindpapp. Men snyggare blir nog någon vit papp(spännpapp, mjölkpapp) eller lumppapp då slipper du se markering och märkningar på vindpappen.
 
Lysande, det var just spännpapp eller lumppapp jag hade föreställt mig i tankarna. Tack! 😊
 
R
S Skånepåg skrev:
Hej,

I ett rum där jag har öppet upp till nock tänker sätta råa brädor med glipa mellan varje bräda som takpanel. Men jag skulle vilja klä min glasullsisolering med något innan jag sätter upp panelen eftersom jag vill vara säker på att det inte faller ner fiber från isoleringen. Ångspärren sitter 70mm in i isoleringsskiktet, annars hade ju det varit svaret på min önskan.

Finns det någon slags fiberduk? Eller finns det ljus vindpapp, det borde ju funka i så fall?

Mvh
Mats
Vit markduk kanske dessa finns i breda bredder samt lättare att jobba med än papp som går sönder så lätt..
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Akustikduk är mitt tips.
 
Tack för tipsen med dukarna! 😃 Ja, de måste vara mycket med lätthanterade än papp för mitt ändamål! 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.