Hej, kanske märklig fråga som är svår att svara på men gör ett försök
Köpt ett hus där det byggts in en bokhylla i väggen. Plötsligt är det hål i övre hörn och skada hela vägen enl bild, precis som om någon grävt ur en bit. Det kom plötsligt från ingenstans..? Någon som har en tanke om vad det kan röra sig om? Skadedjur? Tacksam för idéer...
 
  • En inbyggd bokhylla i trä med hål och skador i det övre högra hörnet samt några lösa kablar och glasföremål på hyllan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet i mitten har varit, tidigare varit inmonterad stereo...
 
C
Det är inte bakstycket på bokhyllan som helt enkelt har åkt ner en bit?
Kanske hölls på plats av stereon? 😀
 
C cpalm skrev:
Det är inte bakstycket på bokhyllan som helt enkelt har åkt ner en bit?
Kanske hölls på plats av stereon? 😀
Mm.. det var 1,5 år sedan huset köptes och hände nu.. mest fundersam över högra hörnet som verkar nästan urgröpt
Så mystiskt.
 
Är det inte en gipsskiva med träfärgad folie på där folien har släppt i högra hörnet? Så det rasar ner lite gips?
 
Ja låter vettigt, fast inte varit trasigt på det sättet, ser ut som det är rivet i hörnet
 
C
K Kat-h72 skrev:
Så mystiskt.
Vad jag menar är alltså att hörnet och överkanten kanske sett ut så där hela tiden, men varit dolt inne i väggen. Sen skiftar skivan läge och den fula kanten blir synlig. Sitter bakstycket löst?
 
Det sitter inte löst nej, därav min fundering. Men ser ut att vara limmad. låter vettigt att det kan ha åkt ner av nån anledning även om hörnet med utgröpningen bekymrar mig.
får bevaka , tack för input 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.