4 380 057 läst · 32 153 svar
4380k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
https://www.getswish.se/SBH skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Vet inte var 1,5 plan kom in i bilden. Jag kommenterade:KnockOnWood skrev:
Typ funkishus. Eller ett tvåplanshus med snedtak.sunqan skrev:
Borsett från hårklyverierna så är det självklart så att en mindre mantelyta ger lägre värmeförluster. Givet likvärdig isolering, givetvis.
Bokat in rörmokare som ska få kolla på våra läckande rör i golvet i badrummet (eller ja, snarare under).. har väntat tillräckligt länge nu (de har läckt sedan innan jul..men genom att vi har icke inredd källare under så har man kunnat hålla koll).. och nu gör inget om vi måste riva ner saker och ting..
Sen har vi stopp i avloppet dessutom och måste försöka beställa spolning dit med..helst igår (rörnissen skulle försöka rensa om de hann dit innan spolnissarna, men de själva hade inte möjlighet att spola).. själv vågar jag knappt gå på toa haha *mindre kul*... bubbel bubbel..
En normalt funtad golvbrunn hade varit önskvärt (som jag förstod mig på..) då hade jag gett mig på att spola själv../rensa.. men de här golvbrunnarna såg inte ut som de jag är van vid.. och jag vet inte riktigt vad jag kan göra.. utan att ha sönder nått!
Sen har vi stopp i avloppet dessutom och måste försöka beställa spolning dit med..helst igår (rörnissen skulle försöka rensa om de hann dit innan spolnissarna, men de själva hade inte möjlighet att spola).. själv vågar jag knappt gå på toa haha *mindre kul*... bubbel bubbel..
En normalt funtad golvbrunn hade varit önskvärt (som jag förstod mig på..) då hade jag gett mig på att spola själv../rensa.. men de här golvbrunnarna såg inte ut som de jag är van vid.. och jag vet inte riktigt vad jag kan göra.. utan att ha sönder nått!
besökt ett företag där jag ska köpa spillträ till nästa säsong med vedeldning, förhoppningsvis så har jag 14m3 som väntar på mig =)
Börjar inse att min vedbod inte kommer räcka till *Hmmmm* Hade en gammal vedbod som jag delvis rev och gjorde till förvaring till utemöbler etc... får bli ett sommarprojekt o slänga ihop en ny på 10-15m3 alt köpa 10 - 15 st korgar/bingar på pall
Börjar inse att min vedbod inte kommer räcka till *Hmmmm* Hade en gammal vedbod som jag delvis rev och gjorde till förvaring till utemöbler etc... får bli ett sommarprojekt o slänga ihop en ny på 10-15m3 alt köpa 10 - 15 st korgar/bingar på pall
Nyfniken skrev:
speciellt när man bygger och får höjdskräck hela tiden :x men håller med, har man bra utsikt så är blir det inte sämre med lite mer höjd ; )
hälsningar från bergstoppen ute i urskogen
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg