Jaha men det har jag en komplett uppsättning!

Stort tack för tipsen! :)

Byggahus.se är källan till all kunskap tydligen. ;)

Milkshaken
Skalman 1: Lite kunskap till...:)
Jag köper din problemtraktor för 5.000:- Ok? jag hämtar den på plats och allt, vill du ha pengarna insatta direkt eller?

Haha kul skämt :)

Nä förutom att jag behöver startgas för att få igång den så är den perfekt!

Vad det underlättar att ha en traktor med lastare när man bor på landet. :)

Bättre med en dålig en än att vara utan;)

Ja men jag tycker inte att den är så dålig, det krävdes startgas för att få igång den även när jag köpte den men jag tyckte att annat var viktigare t.ex en bra hytt. :)

IH B-250/275 är en väldigt bra traktor den var nog väldigt modern när den kom i slutet av 50 talet, väldigt lite "påbyggt" utan den var genomtänkt från början. 2,5 ton så det är ju lite tyngd bakom. Hyffsat tung i baken så den fungerar med lastare. Dubbelkoppling, bara en sådan sak.

Protte

A
Ja män och deras leksaker... Jag känner att jag också vill bidra med några trädgårdstraktorer, en Volvo F7 och BM 36.
5176268484_be0ebe03fd_m.jpg
Volvo F7- 84 med tippflak och Palfingerkran med gripskopa har jag mest till att påta i trädgården hemma i stan. Bobcaten var tyvärrd hyrd så den var jag tvungen att lämna tillbaka, snyft..

5176237384_f8edb3d33c_m.jpg
BM36:an använder jag vid sommarstugan för att fixa ved till mysbrasor och för slippa skotta snö på vintern..

Redigerat av moderator:
en 650

• DSC03061.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
henrik petersen skrev:
här är bilder på min monstertraktor, perfekt att ta hem ved med. Yanmar 1720D års mod. ca 83-84. Ger stolta 19HK.

Henrik
Intressant kombination ! Var har du hittat den ? Någon som säljer sådana ?
Och skogsvagnen ?

Y
Volvo 500 med kjellve lastare.
Ford 8000 6cyl...

En sån här, fast lite risigare

• Sambron.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Matss; vad klarar en sådan att lyfta? Har funderat lite på en truck till gården men såndär vore nog mer användbar

Tror det var 2,5 ton men det finns en uppsjö av olika maskiner med olika kapacitet.

Det är mångsidiga maskiner: snöplogning, schaktning, arbetsställning...

Y
Matss skrev:
Tror det var 2,5 ton men det finns en uppsjö av olika maskiner med olika kapacitet.Det är mångsidiga maskiner: snöplogning, schaktning, arbetsställning...
vad kallas dom generellt ifall man ska söka bland annonser?

Yrrol skrev:
vad kallas dom generellt ifall man ska söka bland annonser?
Teleskoplastare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.