S Stefan1972 skrev:
Du anar inte hur många det är som aldrig drar fram en spis...........det är nog en grej som många anser vara utöver det vanliga. Morsan städade hela sitt liv och flyttstädade väl åt folk emellanåt på sidan om och en sak hon ofta berättade var ju hur det såg ut bakom spisen hos många.....En minns jag nästan försökte hindra morsan från att dra ut spisen för man kunde ju få en stöt och det var livsfarligt.
Beror inte det på att idag blir det vanligare med separat häll och sedan ugn/micro i ett högskåp fastskruvat?

ja jo det finns sådana också men nu lät det som det diskuterades en klassisk.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
W Willmanh skrev:
2773 kartongen vet jag även har en liten bild som illustrerar att man ska vrida lite fram och tillbaka samtidigt som man drar för att få ut ledaren och sen får den återanvändas. Dock bara med EQ, enligt kartongen så ska man klippa och kassera Wagon om det är FQ.

Varför möjligheten att återanvända den skulle påverkas av vilken kabeltyp som tidigare suttit i den (förutsatt att man får ut alla FQ kardeler) kan jag inte svara på. Men men, det är ju tekniskt sett tillverkarens anvisningar som gäller i Sverige 🤔
lyckades till slut hitta en kartong jag hade i garaget som jag tog ett par bilder på, notera specifikt texten i nedre vänstra hörnet på bild 2 🤔

• Närbild på en kartong från WAGO med produktnummer 2773-402. Visar vilka kabeltyper som passar enligt olika diagram, notera text i nedre vänstra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen kartong med Wago-anslutningar. Text i nedre vänstra hörnet beskriver hur man tar bort trådar. Fokus på "120 2773-402" och illustrationer.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
H HSP skrev:
Fixa samtidigt dragavlastningen för anslutningskabeln...
Tips på anslutningsdosa för kopplings/spisdosa?

Nu är problemet åtgärdat med korrekta öppningsbara WAGO:s.

Anslutningskabeln kunde jag inte se beteckningen på, men det var mycket riktigt en RK i ngn form. Så helt klart fel wago-klämmor i ursprungskopplingen och säkert det som strulade.

Försökte ta några bilder men de blev inte skarpa nog.

Tack för alla tips i tråden även om det spårat ur en del nu :)

• Närbild på en anslutningskabel med felaktiga wago-klämmor, något defokuserad bild. En svart verktygsväska i bakgrunden på ett trägolv.
    Skapa konto
  • En skadad elektrisk kabel med en blå isolering och blottat koppartråd liggande på en vit yta.
    Skapa konto
  • Elkopplingsbox med ett flertal kablar anslutna till WAGO-klämmor, varav några är brända och deformerade, vilket visar på felaktig ursprungskoppling.
    Skapa konto
  • Gilla
-MH- och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.