3 408 132 läst · 18 299 svar
3408k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 428 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 428 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 171 inlägg
Hon är nöjd över sitt jobb, från detta i klarlackad björk,TeroM skrev:Idag kom dottern och jobbade så snabb fix så hon kunde vara på inglasade altanen. Hon ville ha en mörk sängram men istället för att bygga från grunden hittade hon en begagnad Ikearam så efter kapande av ben och gavlar slipade hon bort lacken på ramen och betsade den mörk efteråt. Ingen bild på slutresultatet men det blev bra.
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
till detta på en dag,
Logga in
Skapa konto
Testat att fräsa in trådlös laddare à la @vectrex i skiva för att se om det fungerade innan jag fräser i skarpt läge.
Det verkar funka utmärkt.
Logga in
Skapa konto
Det verkar funka utmärkt.
Logga in
Skapa konto
Jag var tvungen att kolla upp detta. I Betlehem är januari den kallaste månaden, med temperaturer mellan 1-3 °C. Det är ju inte direkt varmt, men inte kallt för oss nordbor. Vissa källor gör gällande att rosen slog ut den 17:e juni år -2, baserat på datormodellering med antagandet att den starkt lysande stjärnan var Venus och Jupiter som samverkade som en starkt lysande himlakropp. Det finns många andra teoretiska förslag om när han skulle ha fötts. Men, i alla händelser, fint svetskonstverk!stigen skrev:
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Har värmt med gas och knackat ut.. Sen har jag linoljebränt den..M Mickebandsåg skrev:
Lite teknik det där med att "hamra" effektivt när man smider, gäller att ha lagom tung hammare och växla mellan höger och vänster hand att slå med..
Men kan erkänna att jag var lite trött när jag hamrade ut samtliga typ 150 bladen till de fyra rosorna jag gjorde till min syster i höstas (typ fem timmars konstant bankande)
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 171 inlägg
Version 2 och 3 av verktyget...
Det visade sig att mothållet behövde svetsas... Så istället för nån form av universalbock har jag en för 5 mm stång...
Såhär bra är billiga 608-lager..
Nytt lager och 3 ämnen klara.. Gjorde klart en av dem.. Fortsättning följer....
Det visade sig att mothållet behövde svetsas... Så istället för nån form av universalbock har jag en för 5 mm stång...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såhär bra är billiga 608-lager..
Logga in
Skapa konto
Nytt lager och 3 ämnen klara.. Gjorde klart en av dem.. Fortsättning följer....
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto