nanowire nanowire skrev:
Svetsade en enkel hållare för hushållspaper. Ersätter ett elände i plast.
[bild] [bild]
Den där rackaren laserskär du, svetsar och säljer för 1500kr lätt till stockholmarna :)

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Den där rackaren laserskär du, svetsar och säljer för 1500kr lätt till stockholmarna :)
Tror faktist att de sågade tänderna är bra för funktionen, kanterna blir extra taggiga så pappret rivs lättare. Men jag förstår din poäng :p

Vem sa att hållaren skulle vara bra?

phl phl skrev:
Vem sa att hållaren skulle vara bra?
Men den är bra, aldrig tidigare fått så mycket cred i familjen för något jag byggt :p

• Gilla
micckke och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Men den är bra, aldrig tidigare fått så mycket cred i familjen för något jag byggt :p
Måste nog låna idén och göra en till föräldrarna.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Måste nog låna idén och göra en till föräldrarna.
Kul att du gillade den! :)

Jag har gjort lådbottnar, 4mm plywood och högtryckslaminat på båda sidor. Det här blev superstyvt o väldigt plant, plywooden spreta rejält innan limning men nu är den pannkaksplatt. Total tjocklek 5.4mm. Bottnarna skruvas underifrån för att tjäna invändig lådhöjd.

Hörn av en platt plywood lådbotten med högtryckslaminat, total tjocklek 5.4mm, förborrade hål för skruvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två trä lådor med 5,4 mm tjocka, plant limmade plywoodbottnar förstärkta med högtryckslaminat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt jobb! Vad använder du för lim till laminatet?

Trälim om jag får gissa...

//Ronnie

Vilken kvalité på plywooden använde du? :)

Vanligt bonnaträlim, plywooden är björk, b/bb om det spelar nån roll:)

Ola C Ola C skrev:
Vanligt bonnaträlim, plywooden är björk, b/bb om det spelar nån roll
Klart det gör, om du med laminaten hade fått ordning på typ Byggmax billigaste plywood hade den plötsligt blivit användbar (plywooden alltså) ;)

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Klart det gör, om du med laminaten hade fått ordning på typ Byggmax billigaste plywood hade den plötsligt blivit användbar (plywooden alltså) ;)
Jag mena att b/bb spela mindre roll, inte om det va björk. Bb/bb om det finns borde gå precis lika bra.

Slipen nymålad och ihopsatt igen:
42772319265_81edfe7889_b.jpg

• Gilla
devizion och 4 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Äntligen fått upp två extra verktygstavlor med hållare för centrotec-prylarna. Ska försöka få till en liten hylla för skruvdragare och batterier också. Borr och bits skall också upp på något sätt hade jag tänkt. Men detta känns som en bra början.

[bild] 
Läste först detta inlägg på telefonen, men nu när jag sitter vid datorn så obsererar jag den eminenta färgmatchningen mellan hållare och tillbehör. Hur har du lyckats få till den? Det är ju som bekant inte helsvart...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.