3 407 985 läst · 18 299 svar
3408k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 487 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 487 inlägg
Jag har bara testat små stumpar och det fungerar. Jag är altså osäker hur stadig den är vid större brädor/skivor och är beredd att lägga till en sandsäck eller annan tyngd och eller ta stöd av väggen bakom samt vänster sida. Bänken är knappt 50cm djup, 140cm lång och för tillfället ca 100cm hög och finns i vårt matrum då jag varken har källare eller garage.
Modell är de engelska bänkarna som bla Paaul Sellers propagerar för, dock med en mycket enklare benkonstruktion som endast kräver att träbitarna är raka och vinkelräta och limmas ihop. Det fungerar och jag tror det kommer att hålla länge
Modell är de engelska bänkarna som bla Paaul Sellers propagerar för, dock med en mycket enklare benkonstruktion som endast kräver att träbitarna är raka och vinkelräta och limmas ihop. Det fungerar och jag tror det kommer att hålla länge
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 487 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 487 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 579 inlägg
Det är det som är utmaningen.. Men längst in i hörnet hittade jag en bit tom väggyta.. Installationen förutsätter då att du monterar linor så man kan sköta sågen trots att närmsta golvytan på sådär 1.5m är täckt med bra att ha maskiner..nanowire skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänkte börja med en platta med fyra 75 mm PUR-hjul från Rutlands, med så stor platta att det inte blir vingligt så att maskinen välter. Och om det inte fungerar bra blir det en kopia av hjulunderredet som jag har på bandsågen, dvs två fasta hjul i bakkant och två maskinfötter och ett fäste så att man kan använda dragstången med hjul. Lätt att kopiera.
phl skrev:
Har börjat knåpa ihop spinners till barnen. Denna är hårdlödd. Tyvärr gick den sönder när jag sekunden efter tappade den i golvet. Och efter ihopsvetsning fungerar den sämre pga obalans
Fixat den där plattan jag skrev om tidigare. Dubbla 15 mm K-plyfa hellimmade mot varandra. 75 mm PUR länkhjul från Rutlands fanns i bra-att-ha-lagret. För några år sedan monterade jag en traversbalk i taket, gjord av delar som egentligen är avsedda för större skjutportar. Väldigt smidigt att ha:
Såhär blev det med plattan monterad. Pelarborren blev enkel att flytta omkring,
Logga in
Skapa konto
Såhär blev det med plattan monterad. Pelarborren blev enkel att flytta omkring,
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm