3 419 285 läst · 18 335 svar
3419k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Antar att det gäller för en rikthyvel med snabbjustering även på utmatningsbordet?heimlaga skrev:
På denna hyvel ställs höjden av utbordet med fyra separata ställskruvar så dessa vill man inte röra i onödan. Men samma sak kan åstadkommas, om än lite krångligare, genom att ställa in höjden på hyvelstålen relativt utmatningsbordet.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Salat och fodrat en dörr.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
1. Vilka blad använde du och uppskattningsvis hur många går det åt?
2. Hur stora bitar gjorde du?
3. Var det så skitigt som alla säger?
4. Hur många timmar tror du det totalt tar för dig?
Vi har också en tank som bara står men har dragit mig lite för att såga ner den. Jag skulle dock vilja åt utrymmet..
Tack på förhand!
2. Hur stora bitar gjorde du?
3. Var det så skitigt som alla säger?
4. Hur många timmar tror du det totalt tar för dig?
Vi har också en tank som bara står men har dragit mig lite för att såga ner den. Jag skulle dock vilja åt utrymmet..
Tack på förhand!
1: När sista delen är borta kommer jag ha använt 4-5 paket av Bosch Tigersågblad S 123 XF 2-pk samt 5 st 125mm skivor till rondellen som använts då utrymmet varit lite dåligt.Chrissofsweden skrev:
2: Huset den stod i ska vi riva så har inte reflekterat över hur skitigt det blir i andra delar av huset. Men det blir smutsigt.
3: 6-7h i men jag har tagit det väldigt lugnt.
4: Det är alltifrån ca 40x40 till 70x100. Har försökt se till så att bitarna inte är alltför tunga att bära själv.
Jag har använt en Bosch GSA 1100 E (väldigt bra) och en Bosch GWS 750-125 (liten och smidig men lite klen)
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Tusen tack för svar Skönt med lite riktlinjer.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg