Dahliorna, inköpta på nätet, blev inte i de färger jag beställt. Försöker med ny beställning till våren.
Linslusen finns alltid med på bild.

• Trädgård med dahlior i fel färger och en dalmatiner på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
... dags fixa ny kamera ...

• Blommig trädgård med dahlior och andra växter i dagsljus, överexponerad bild som antyder behov av ny kamera.
    Skapa konto
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Fina ändå! Vad skulle de haft för färg?

Snigla Snigla skrev:
Fina ändå! Vad skulle de haft för färg?
De flesta blev lila-aktiga. Ingen hit!

yonna yonna skrev:
De flesta blev lila-aktiga. Ingen hit!
Det ser jag ju.. (så dålig är inte kameran) ;)

Men vilken färg hade du velat ha? (eller trodde du att du beställde?) :)

Jag var ute efter limegrönt men det blev bara gult. Beställde svart/röda som knappast blommar. Är ute efter starka, glada färger som man kan sätta i vas nu på hösten - gärna så skräniga som möjligt. Dahlior är fantastiskt tacksamma framåt senhösten. Mördarsniglarna åt upp alla mina gamla, fina sorter för ett par år sedan så jag har fått börja om på nytt. Numera står de i stora, svarta plastkrukor som döljs av buxbomshäckarna.

Jag har annars inga andra blommor i trädgården än dahlior och surfinor. Jag satsar istället på vackra bladverk i olika färger och former och ljus-och skuggeffekter. Har reducerat mycket i den nya trädgården. Men buxbomsrondellerna fylls av tulpaner under våren. Man hinner ändra tycke och smak under en livstid. Dessutom hinner - och orkar - jag inte ägna så mycket tid åt trädgården längre. Gräsmattan blev ett "måste" under trädgårdens uppbyggnadsskede eftersom jag blev mormor fem gånger om.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
@yonna - Är det du som fått alla mina beställningar? Har försökt köpa lila dahlior i två år, både som frö och knöl. Men när de kommer upp så är det alltid bara gula.... :thinking:

• Haha
yonna
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag var ute efter limegrönt men det blev bara gult. Beställde svart/röda som knappast blommar. Är ute efter starka, glada färger som man kan sätta i vas nu på hösten - gärna så skräniga som möjligt. Dahlior är fantastiskt tacksamma framåt senhösten. Mördarsniglarna åt upp alla mina gamla, fina sorter för ett par år sedan så jag har fått börja om på nytt. Numera står de i stora, svarta plastkrukor som döljs av buxbomshäckarna.

Jag har annars inga andra blommor i trädgården än dahlior och surfinor. Jag satsar istället på vackra bladverk i olika färger och former och ljus-och skuggeffekter. Har reducerat mycket i den nya trädgården. Men buxbomsrondellerna fylls av tulpaner under våren. Man hinner ändra tycke och smak under en livstid. Dessutom hinner - och orkar - jag inte ägna så mycket tid åt trädgården längre. Gräsmattan blev ett "måste" under trädgårdens uppbyggnadsskede eftersom jag blev mormor fem gånger om.
Jag själv har mina två första levande dahlior här nu (ej planterade ute än.. så nu får de nog vara kvar i krukan).. men grannen jag hade innan.. hade enorma dahlior på hela framsidan.. i olika färger! De blev väldigt stora och blommade tacksamt lääänge..

Mycket vackert

A arkTecko skrev:
En tomatplanta i sig är väl inte imponerande, men denna är självsådd ute i vår rabatt. Vem behöver växthus/drivhus med somrar som denna!
Jag har haft 6 körsbärstomatplantor (Sweet F1) på terrassen som har givit bra skörd. Det har blivit många pastamiddagar med rostade tomater mm. Nu börjar det dock bli lite för kallt för dem.

Dalbotant Dalbotös skrev:
@yonna - Är det du som fått alla mina beställningar? Har försökt köpa lila dahlior i två år, både som frö och knöl. Men när de kommer upp så är det alltid bara gula.... :thinking:
@Dalbotös Skicka via mess din adress så ska du få den stora lila dahlian med post när jag plockar upp dem. Den blir megastor!

• Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Wow, supersnällt! Får jag lov att erbjuda olila blommor i utbyte? =)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Dahliorna, inköpta på nätet, blev inte i de färger jag beställt. Försöker med ny beställning till våren.
Linslusen finns alltid med på bild.
Konstigt. Gräset är grönt, buskarna är gröna, blommorna gula och violetta.
Men hunden är svart - vit?

• Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Wow, supersnällt! Får jag lov att erbjuda olila blommor i utbyte? =)
tack ... men jag har ju blomsterreducerat! Det är svårt att slänga blommor och eftersom jag har två enorma lila dahlior så jag är jätteglad om du vill ha den ena.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vildvinet är så fint nu när hösten närmar sig
Rött höstligt vildvin klänger på en träpergola i en trädgård med stenmur och grönska.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
En bukett med färgglada blommor i olika nyanser på ett orientaliskt mattmönster.
Skapa konto
Dessa blommar i min trädgård.

• Gilla
p.lundgren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.