1 009 675 läst · 13 686 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Min "annan här hemma" har rätter som jag inte gillar; vi gör ibland en överenskommelse att om du vill äta det 🤢 idag så kör jag en favorit som jag håller för mig själv. Funkar ibland.G GladanS skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Gårkvällens middag, en mycket välkomponerad sallad med gräddig Burrata, lufttorkad skinka, blandat grönt och krutonger. Gott vin på malbec i glaset. Glömde skriva Manzanillaoliver, herre min själ så goda!
Avnjöts i Lilla Sällskapets trädgård i Orsa, under pågående yra så det var livemusik med bl a glada kockar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avnjöts i Lilla Sällskapets trädgård i Orsa, under pågående yra så det var livemusik med bl a glada kockar.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Idag - ba-boom - den världsberömda* Hästräkan från Torsång!
Räksallad med ägghalvor och lök, bredvid Gustafskorv på en fluffig rågkaka som @FredrikR och någon mer tipsat om. Gott, ska nog återskapa den hemma men undrar lite om partnern kommer gilla Gustafskorven (jag älskar den).
Finfin utsikt, tyvärr tillät inte vädret utesittarfika.
Räksallad med ägghalvor och lök, bredvid Gustafskorv på en fluffig rågkaka som @FredrikR och någon mer tipsat om. Gott, ska nog återskapa den hemma men undrar lite om partnern kommer gilla Gustafskorven (jag älskar den).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Kul att du gillade den, en dag som denna ser det ut att vara lagomt med folk på cafeet. 👍😉Maria T skrev:Idag - ba-boom - den världsberömda* Hästräkan från Torsång!
[bild]
[bild]
Hoppas det regnat klart nu när Alive festivalen sparkar igång.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Det var svårt att hitta bord faktiskt, runt 15:30, så klart poppis ställe. Hoppas ni får bra väder på er festival - det var toppenväder i Orsa till yran igår men hällregn i morse. Nästa gång jag kör norröver ska jag nog börja med Torsång, fina vägar och vackra platser. Den där "kvartskullan" som jag är får ta större plats.