Storsockret
Första egenodlade potatisen, med lite egenodlad persilja. ❤️ Smör och salt fick vi nöja oss med hemköpt

Kokt potatis med smör och persilja på vit tallrik, ölglas med dryck, träbord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 10 till
  • Laddar…
Double cheeeeese 😁
Hamburgare på tallrik med frasiga pommes och sallad, ölglas och alkoholfri ölburk bredvid.
Skapa konto
Hamburgare med ostdrypande biff och frön på brödet; sallad, lök, tomat bredvid; crinkle-cut pommes frites; ölglas.
Skapa konto
Well done

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Lunch, kan glädja er (och mig själv) att trots en smärre sotig burgare.. så var den inte snustorr :)

En hamburgare med ost, inlagda gurkor och sås på ett blått fat, bakgrundsinteriör suddig.
Skapa konto

Rostad lök, tomat, hamburgergurka (fortfarande kul att säga.. en avlång inlagd sak), dressing och bröd.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
C
Storsockret Storsockret skrev:
Första egenodlade potatisen, med lite egenodlad persilja. ❤️ Smör och salt fick vi nöja oss med hemköpt

[bild]
Är det två olika sorters potatis?

Storsockret
C C.Ö skrev:
Är det två olika sorters potatis?
Javisst, eller tre rent av. Amandine, rocket och en sista jag inte minns. Vet iofs inte om alla sorter finns på min tallrik men ja, minst två iaf.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
C
Storsockret Storsockret skrev:
Javisst, eller tre rent av. Amandine, rocket och en sista jag inte minns. Vet iofs inte om alla sorter finns på min tallrik men ja, minst två iaf.
Ja båda Amandine och Rocket är goda, och tidiga.

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Maria T
G GladanS skrev:
En kalssisk sjömansfrukost, fiskbullar i curry.
Jag gillar fiskbullar, men ingen annan här hemma så blir inte att jag äter.
Min "annan här hemma" har rätter som jag inte gillar; vi gör ibland en överenskommelse att om du vill äta det 🤢 idag så kör jag en favorit som jag håller för mig själv. Funkar ibland.

Maria T
Gårkvällens middag, en mycket välkomponerad sallad med gräddig Burrata, lufttorkad skinka, blandat grönt och krutonger. Gott vin på malbec i glaset. Glömde skriva Manzanillaoliver, herre min själ så goda!
Salatskål med prosciutto, oliver, soltorkade tomater, bröd. Rött vin. Uteservering. Bakgrunderna vy: personer sitter vid bord.
Skapa konto

Avnjöts i Lilla Sällskapets trädgård i Orsa, under pågående yra så det var livemusik med bl a glada kockar.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
BengtH och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Idag - ba-boom - den världsberömda* Hästräkan från Torsång!
Räksallad med ägghalvor och lök, bredvid Gustafskorv på en fluffig rågkaka som @FredrikR och någon mer tipsat om. Gott, ska nog återskapa den hemma men undrar lite om partnern kommer gilla Gustafskorven (jag älskar den).
Ett smörgås med salami, ägg, gurka, rödlök och majonnäs på ett bord bredvid en kopp.
Skapa konto

Finfin utsikt, tyvärr tillät inte vädret utesittarfika.
Molnig himmel över sjö med tomma stolar och bord, parasoller, trähus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Dålig på fota maten, ska försöka bli bättre under kommande semester.

Lunch, god fisk med sås och potatismos på restaurangen direkt utanför stängslet på jobbet.
Middag, pasta med kycklinggryta, toppad med lite parmesan.
Kämpa! Med fotona alltså 😉

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Idag - ba-boom - den världsberömda* Hästräkan från Torsång!
Räksallad med ägghalvor och lök, bredvid Gustafskorv på en fluffig rågkaka som @FredrikR och någon mer tipsat om. Gott, ska nog återskapa den hemma men undrar lite om partnern kommer gilla Gustafskorven (jag älskar den).
[bild]
Finfin utsikt, tyvärr tillät inte vädret utesittarfika.
[bild]
Kul att du gillade den, en dag som denna ser det ut att vara lagomt med folk på cafeet. 👍😉
Hoppas det regnat klart nu när Alive festivalen sparkar igång.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Det var svårt att hitta bord faktiskt, runt 15:30, så klart poppis ställe. Hoppas ni får bra väder på er festival - det var toppenväder i Orsa till yran igår men hällregn i morse. Nästa gång jag kör norröver ska jag nog börja med Torsång, fina vägar och vackra platser. Den där "kvartskullan" som jag är får ta större plats.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Storsockret
Vi har så mycket grönkål i växthuset nu så det fick bli pasta till lunch

En tallrik med pasta och gräddig sås, toppad med spenat och kryddor, på träbord.
Skapa konto

Nya pizzastålet ligger och väntar på postombudet så det får bli pizzafredag ikväll :)

• Gilla
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Go' fika

• Nybakt, flätade kanelbullar på ett ugnsgaller, strösslade med pärlsocker.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
H
Semester och då har man tid att göra en lunch som tar lite längre tid även på vardagar 😊
wallenbergare, hasselbackspotatis och bearnaisesås med massor av örter då pallkragarna nu är överfyllda.
Tallrik med gräddsås, persilja, hamburgare, hasselbackspotatis på träbord. Hemlagad måltid, traditionell, enkelt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.