1 009 420 läst · 13 675 svar
1009k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 381 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 381 inlägg
Låter smaskigt, mer som en gryta än en soppa kanske? Hade du något bröd eller annat till?K Kjell_G skrev:
Jag tillhör de få, som jag förstått, som tycker att en soppa med lite hetta är gott nog, kanske liten brödbit men inte nödvändigt, jag blir mätt ändå. Har väl en liten magsäck; inte problem för mig men för många andra som vill truga på ytterligare mat
Vore fint om vi alla kan acceptera att en del äter en portion och blir mätta medan andra kan äta två och tre... (efter dryga 40 år tänkte jag att det är inte värt att äta för mycket för att behaga någon annan, då min morgondag blir totalt förstörd av överätande).
Renoverare
· Stockholm
· 18 396 inlägg
Nudelwok med salsicciafärs och pak choi.
Note to self - servera nudlar separat (frugans önskemål). Använde köket.se men bytte fläskfärs mot korv som råkade finnas till hands. Srirachasås på toppen rekommenderades men hade tyvärr ingen hemma. Borde varit med.
Note to self - servera nudlar separat (frugans önskemål). Använde köket.se men bytte fläskfärs mot korv som råkade finnas till hands. Srirachasås på toppen rekommenderades men hade tyvärr ingen hemma. Borde varit med.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 381 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 381 inlägg
Salsicciafärs måste ju vara så mycket godare än fläskfärs, det där receptet kommer jag testa snart men jag byter ut koriandern mot persilja.K Kjell_G skrev: