Håller på att bygga om en del av mitt garaget/verkstaden till en tvättstuga då jag inte vill ha tvättmaskin i badrummet längre. Bygger en rejäl tvättstuga på 10 kvm med värme, klinker och kakel och självklart vatten och avlopp. Nu hamnade jag i en diskussion med en bekant om detta ska anses som boyta eller biyta. Spelar egentligen inte någon större roll då jag inte avser att göra någon ändring i taxering eller annat men diskussionen uppstod ändå. Försökt att googla och konstaterar att om samma tvättstuga vore inne i hset är det boyta, men hittar inget om den är utvändig. Någon som vet?
 
Är det ett fristående garage? I så fall är det inte boyta.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Är det ett fristående garage? I så fall är det inte boyta.
Det är fristående. Det är det som var min ingång också i varför jag inte tycker det är boyta, men min diskussionspart menar att eftersom det jag gör håller en så hög standard och att garaget i sig håller en standard som är lika bra som bostadshuset (teglat hus om 90kvm med vattenburen bergvärme etc.) och att det bara är en meter mellan byggnaderna så borde det klassas som boyta. Men som sagt det blir mest en filosofisk diskussion eftersom jag inte kommer att göra någon förändring vid nästa taxering. Jag vill mest vinna diskussionen och försöker hitta vad som verkligen gäller :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.