ClasseClas
hahalj hahalj skrev:
Hm, den lösningen hade jag inte tänkt på. Men det blir ett helt eget wifi på denna då?

Fast ett problem är ju temperaturområdet 0-40°C. Hos mig skulle den behöva sitta i elskåpet vid parkeringen.
Nej, inget eget wifi. För min del har jag den inne i garaget. Den är nog inte rätt produkt för typ utomhusbruk dock.

A
hahalj hahalj skrev:
Tanken fanns där en kort sekund, men känner inte för att gräva och strula med kabelgenomföringar i fasad eller stengrund på huset. Annars hade väl det varit den optimala lösningen.
Har du övervägt styrd borrning? Inget grävande, inget strul… Lite dyrt, men oerhört snygg lösning! :cool:

hahalj
Scouten skrev:
Har du övervägt styrd borrning? Inget grävande, inget strul… Lite dyrt, men oerhört snygg lösning! :cool:
Nej det har jag inte. Om vi någon gång behöver uppgradera elkablarna till parkeringen pga elbilsladdare så kommer vi nog också lägga ethernet-kabel. Men inte nu.

Har huvud-router inne i huset och en andra router (AP) i garaget dit det har dragits nätverkskabel. Lösningen ger fin täckning i atterfallshuset där gästerna enkelt kan koppla upp sig mot ett eget wifi med separat lösenord etc.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.