Hallå! I februari flyttade jag in i en villa från 72. När vi flyttade in noterade jag att det luktade lite illa i hallen och under diskbänken i köket (som ligger vägg-i-vägg med hallen). Jag tänkte dock inte så mycket på det och lukten har ibland inte varit noterbar.

De senaste veckorna har denna lukt ökat i intensitet. Det luktar som sagt i köket under diskbänken. Jag har även noterat samma lukt bakom en luckan i hallen där vattenledningarna går upp till övervåningen, samt längst ner på ett badrums toalettstol. Alla dessa ledningar (toastolen/till övervåning/köksbänk) är i princip vägg-i-vägg och lär ju vara sammanfogade under golvet och jag misstänker att det är något skumt där, (utanpå rören alltså) som orsakar lukten.

Det är ingen avloppslukt, utan lukten påminner snarare om urin/gammalt och unket, något frän doft. Någon som har någon aning om vad det kan vara och/eller hur jag ska gå tillväga? Jag blir lite galen av att känna en äcklig lukt, samt orolig för både familj och hus.

Huset är besiktigat via anticimex så jag ska absolut höra av mig till dem också och höra om de har någon teori/vet vad det kan vara. Lukten nämns inte i besiktningsprotokollet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.