Jag är på jakt efter ett nytt tvättställ, och inser att det finns en himla massa olika material att välja mellan. Band annat har jag hittat några riktigt snygga tvättställ i ett material som kallas "mineralgjutmaterial ren akryl". Då det är i en webbshop och jag inte har sett det i verkligheten är det svårt att bilda sig någon uppfattning om hur det materialet upplevs jämfört med vanliga tvättställ i porslin. Är det någon som har erfarenhet av tvättställ i detta material? Se det ut och känns som porslin eller upplevs det som "plastigt"? Är det hållbart/reptåligt? Finns det andra för/nackdelar? Tack!
 
Har du någon länk till produkten?
 
JosefinSthlm JosefinSthlm skrev:
Hej, denna t ex:
[länk]
Aha tackar, blev lite nyfiken bara.
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Beskrivningen liknar den som Hafa kallade gjutmarmor som används i det tvättställ som finns i vår lägenhet. Det ser inte ut som porslin utan mer som någon högglansig sten. Till skillnad mot porslin så måste det underhållas med vaxning 2-4 gånger om året (nackdel) och det spricker inte som porslin om man skulle tappa något tungt (fördel).

Det beskrivs som kompositsten och det finns ju till köksbänkar så kolla om du har någon affär med det som du kan kolla i.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Beskrivningen liknar den som Hafa kallade gjutmarmor som används i det tvättställ som finns i vår lägenhet. Det ser inte ut som porslin utan mer som någon högglansig sten. Till skillnad mot porslin så måste det underhållas med vaxning 2-4 gånger om året (nackdel) och det spricker inte som porslin om man skulle tappa något tungt (fördel).

Det beskrivs som kompositsten och det finns ju till köksbänkar så kolla om du har någon affär med det som du kan kolla i.
Hej och tack för feedback! Då uppfattar jag det du beskriver som att det inte känns som en plastig budgetlösning utan som ett någorlunda ordentligt material. Jag piper förbi en köksbutik och kollar närmare. Tack!
 
Jag har från vedum. Det är en stor bänkskiva med integrerat nedsänkt handfat. Da shit! Vi har aldrig vaxat på fem år. Bara torka av. Badkaret i liknande material.
Modernt badrum med stor oval fristående badkar, duschhörna och bänkskiva med integrerat handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JosefinSthlm
  • Laddar…
BirgitS
Rent generellt tycker jag inte att det känns som budget men sen hur bra den firman är vet jag ju inte alls. Om de gör ojämna ytor eller annat konstigt så kommer det ju att kännas som budget oavsett material.
 
P Pin skrev:
Jag har från vedum. Det är en stor bänkskiva med integrerat nedsänkt handfat. Da shit! Vi har aldrig vaxat på fem år. Bara torka av. Badkaret i liknande material.
[bild]
Åh vad bra!! Ser jättefint ut! Jag antar att detta betyder att jag ska fråga om hur man underhåller materialet innan jag köper då det tydligen kan variera.
 
JosefinSthlm JosefinSthlm skrev:
Åh vad bra!! Ser jättefint ut! Jag antar att detta betyder att jag ska fråga om hur man underhåller materialet innan jag köper då det tydligen kan variera.
Tack. ja kolla det. Det vi har går att slipa bort repor med en speciell svamp som följer med (och som naturligtvis går att köpa separat också).
 
  • Gilla
JosefinSthlm
  • Laddar…
Blev det tvättstället från Bernstein? Är ni nöjda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.