Hej alla glada!

HÀr kommer en sedelÀrande historia om att inte ge upp och att uppskatta Ärhundradets uppfinning - buntbandet!

PĂ„/av-pedalen pĂ„ min kĂ€ra gamla dammsugare frĂ„n 80-talet har under en lĂ€ngre tid sladdrat hit och dit, ramlat av och betett sig allmĂ€nt störigt. PĂ„ undersidan har diverse plasthakar och annat brutits av sĂ„ fram till idag var jag varit mentalt instĂ€lld pĂ„ att slĂ€nga min trotjĂ€naređŸ˜„.

Ett sista försök innan tippen mĂ„ste dock göras đŸ‘č... Noterade ett par hĂ„l pĂ„ dammsugaren som tidigare guidat pedalens numera avbrutna plastdetaljer, samt att det fanns lite material pĂ„ pedalens undersida kvar att borra i...

Efter en högst tveksam insats med borrmaskin, ett buntband och nĂ„gra svordomar Ă€r nu pedalen perfekt linjerad med övriga plastdetaljer och beter sig som EN DRÖM!!! ☀ NĂ€rbild pĂ„ en person som hĂ„ller ett buntband framför en Ă€ldre dammsugare i ett försök att reparera den lösa pĂ„/av-pedalen. Bakgrunden visar verktyg och ett borr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Never give up!😂

/Buntbandsgurun
 
  • Gilla
  • Haha
Dheri och 6 till
  • Laddar…
4774
Erik Larsson2260 Erik Larsson2260 skrev:
Hej alla glada!

HÀr kommer en sedelÀrande historia om att inte ge upp och att uppskatta Ärhundradets uppfinning - buntbandet!

PĂ„/av-pedalen pĂ„ min kĂ€ra gamla dammsugare frĂ„n 80-talet har under en lĂ€ngre tid sladdrat hit och dit, ramlat av och betett sig allmĂ€nt störigt. PĂ„ undersidan har diverse plasthakar och annat brutits av sĂ„ fram till idag var jag varit mentalt instĂ€lld pĂ„ att slĂ€nga min trotjĂ€naređŸ˜„.

Ett sista försök innan tippen mĂ„ste dock göras đŸ‘č... Noterade ett par hĂ„l pĂ„ dammsugaren som tidigare guidat pedalens numera avbrutna plastdetaljer, samt att det fanns lite material pĂ„ pedalens undersida kvar att borra i...

Efter en högst tveksam insats med borrmaskin, ett buntband och nĂ„gra svordomar Ă€r nu pedalen perfekt linjerad med övriga plastdetaljer och beter sig som EN DRÖM!!! ☀[bild]

Never give up!😂

/Buntbandsgurun
Underbart 😀
 
  • Gilla
Erik Larsson2260
  • Laddar…
Jag förstÄr din lycka. Inte bara för kÀnslan av att ha lyckats laga nÄgot i allmÀnhet. Utan att lyckas laga den "guldklimpen". SÄdana dammsugare tillverkas inte lÀnge, och sÀrskilt inte just den modellen. Sannolikt den bÀsta dammsugaren som tillverkats genom tiderna.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Underbart 😀
VĂ€ldigt uppfriskande nĂ€r nĂ„got blir sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n vad man trodde. Den effekten skall inte underskattas!đŸ€“đŸ‘
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag förstÄr din lycka. Inte bara för kÀnslan av att ha lyckats laga nÄgot i allmÀnhet. Utan att lyckas laga den "guldklimpen". SÄdana dammsugare tillverkas inte lÀnge, och sÀrskilt inte just den modellen. Sannolikt den bÀsta dammsugaren som tillverkats genom tiderna.
Ja vad sĂ€ger man - Volta 2310 en industriell legend!😂
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
4774
Erik Larsson2260 Erik Larsson2260 skrev:
Ja vad sĂ€ger man - Volta 2310 en industriell legend!😂
Vet det, har sjĂ€lv en sĂ„dan och bĂ€ttre dammsugare finns inte överhuvudtaget. FrĂ„n tiden nĂ€r de faktiskt gjorde saker för att hĂ„lla lĂ€nge, en livstid ungefĂ€r 😂. Nu max till dagen efter garantitiden gĂ„tt ut.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.