Hej
Vi har köpt en dörrstängare enligt bild . Men själva djupet i karmen som dörren sitter i är alldeles för stort för att den ska fungera. Om vi sätter den som på bild så är armen alldeles för kort. Känns lite tråkigt om man ska få lov att ta fram svetsen och förlänga själva gängstången. Finns det några andra varianter som ni kan tipsa om ?

Och vet ni hur ytterdörrar brukar vara uppbyggda? Är det en träram runt ? Tänkte så man har något att skruva i när man skruvar fast armen i dörren ?
Mvh Tomas tack på förhand

• Dörrstängare installerad på övre delen av en dörr med synlig arm och justeringsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr med dörrstängare monterad vid övre kanten, dörrkarm och väggstyrning syns.
    Skapa konto
2 2hjul skrev:
Hej
Vi har köpt en dörrstängare enligt bild . Men själva djupet i karmen som dörren sitter i är alldeles för stort för att den ska fungera. Om vi sätter den som på bild så är armen alldeles för kort. Känns lite tråkigt om man ska få lov att ta fram svetsen och förlänga själva gängstången. Finns det några andra varianter som ni kan tipsa om ?

Och vet ni hur ytterdörrar brukar vara uppbyggda? Är det en träram runt ? Tänkte så man har något att skruva i när man skruvar fast armen i dörren ?
2 2hjul skrev:
Hej

Hej, jag vet inte om detta dörrstängaren (Habo) har vinkelkonsol som tillbehör, om det finns kan du lösa problemet. När det gäller dörrstängare är nr 1 Assa och nr 2 Dorma rekomenderar jag. Jag vet att de kostar minst tre gånger mera än den modellen som du har, men om du kollar tradera finns det jätte billiga. Om du önskar kan jag skicka några monterings alternativ som jag har fotot. ( ASSA och DORMA)
Mvh Halit

Tack för svaret
Såg denna. Är det denna du menar kanske?
Skruvarna blir ju länge ner på dörren nu men kanske skruvarna drar lika hårt där nere som uppe ? Kanske inte är en ram runt dörren som jag tror.?

• Illustration av dörrstängare monterad på en dörr med måttangivelser.
    Skapa konto
2 2hjul skrev:
Tack för svaret
Såg denna. Är det denna du menar kanske?
Skruvarna blir ju länge ner på dörren nu men kanske skruvarna drar lika hårt där nere som uppe ? Kanske inte är en ram runt dörren som jag tror.?

• Gasfjäder för dörrstängning installerad i övre hörnet av en dörrkarm.
    Skapa konto
Dörrstängare monterad överst på en vit dörr med texten "ASSA ABLOY" på huvudenheten.
Skapa konto

D Skolfastigheter skrev:
[bild]

• Detaljvy av installation av en skjutdörr med fokus på överliggaren och skjutdörrsbeslag.
    Skapa konto

Några examplar, Lycka till!

• Gilla
2hjul
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.