260 658 läst · 946 svar
261k läst
946 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Första väggen klar med isolering. Det var lite meckigt runt avluftningen 😄
Andra väggen klar ✅
Sista väggen i stort sett klar, måttar för fixturen och ser vart den hamnar så vi kan fälla in stående reglar så man har extra att skruva i, man vill ju gärna inte att den tippar när man sitter på den 😉
Reglar klara och sista isoleringen klar 😄 nästa steg blir att sätta OSB och plyfan 👍
Renoverare
· Värmland
· 815 inlägg
Blir de eps å spackel sen eller hur tänker du uppbyggnad av golvet
Renoverare
· Värmland
· 815 inlägg
Då var OSB och Plyfan på plats! Gick rätt smidigt ändå, det svåraste var väl att få in skivorna i rummet och vända dom där inne och att mäta ut för alla hål. Som tur är har jag en pappa som kommer på smarta idéer, så här kunde vi mäta oss till centrum på samtliga hål genom en liten plugg han gjorde med en spets i mitten 😄
Ja precis, det stämmer! Det var bra observerat av dig 😄 ja verkligen! Jag använde även såna små lyfttvingar också, det kan jag rekommendera för att få skivorna raka 😄TickyNucker skrev:
Även gipsen klar! Gick också smidigt att sätta den. Började 60 cm in på väggen så jag får skarvförskjutning mot OSB och plyfan 😄 nästa steg blir EPS-bruk 👍
Tack så mycket! Det är Armaflex och är egentligen till för kondensisolering. Men jag använder den för att skydda rören när vi gjuter här 😄TickyNucker skrev:
Haha ja, jag visste inte riktigt vad namnet var på dom! 😅 men väldigt smidiga att använda 👍
Fogskummat och tätat för EPS-bruk 👍 nu lämnar vi över till hantverkare så gjutning, vattenburen golvvärme och mattläggning 😄