Så har äntligen rörmokaren varit i huset och kollat toan :) Han föreslog att istället för att kleta på tätskikt ska vi lägga en våtrumsmatta under klinkern. Mkt billigare och mkt lättare att få tätt kring klinkerramen. Tydligen uppkommer majoriteten av alla fuktskador i badrum just runt avloppet. Jag har varit med här på forumet en liten stund men aldrig sett att ngn valt matta som spärr. Ngn kunnig som har ngn åsikt om detta?
 
Jag har sett någon tråd där någon berättade att en ganska ny teknik är en specialmatta istället för påmålat skikt. Minns inte detaljer, gissningsvis var tråden under senaste 12 månaderna. Någon annan med bättre minne kanske kan hitta tråden?

/ama
 
Tätskiktet kan en noggrann hemmapulare själv lägga på om han/hon klarar läsa instruktioner och är noggrann. En plastmatta skall du i stort sett vara hantverkare för att kunna lägga. Plastgolv måste värmas för att passa in. Det skall dessutom svetsas (kemiskt) för att hålla tätt. Ingenting jag hade gett mig in på... Såvida du inte skall ha hantverkare till allt jobbet. Då spelar det kanske ingen roll.....
 
Nu är det så bra att pappa är tjenis med en mattläggare :) Han grovslipade förövrigt 2 trägolv gratis åt mig för att pappa hade hjälp honom :D Så priset för mattläggningen är nog inget jättehinder. Kan nog vara värt att kosta på det ängå om det blir tätare kring avloppet. Vad har ni därute för erfarenheter om tätningen runt avloppet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.