K
Så du har golvvärme? Det har inte framkommit innan. Ja det borde onekligen ha torkat upp med golvvärme. Givet att den fungerar. Verkar som du har bakfall på underlagsgolvet då, om det ställer sig vatten i golv-vägg vinkeln.

Vad är på andra sidan väggen där det var höga markeringar? Går det att komma in i väggkonstruktionen där kanske, och kontrollera reglar och syll. Klart att det är ett ingrepp som stökar ner lite och kostar en pytteslant, men kanske billigare än alternativet att riva badrummet?

K kniv skrev:
Så du har golvvärme? Det har inte framkommit innan. Ja det borde onekligen ha torkat upp med golvvärme. Givet att den fungerar. Verkar som du har bakfall på underlagsgolvet då, om det ställer sig vatten i golv-vägg vinkeln.

Vad är på andra sidan väggen där det var höga markeringar? Går det att komma in i väggkonstruktionen där kanske, och kontrollera reglar och syll. Klart att det är ett ingrepp som stökar ner lite och kostar en pytteslant, men kanske billigare än alternativet att riva badrummet?
ja det är golvvärme. Elburen.
Kan ju vara så att golvvärmen på just det området gått sönder. Önsketänkande?

sovrum på andra sidan.
om det är tätskikt så borde det inte ha kunnat sprida sig till konstruktionen kan jag tycka.

K
A Axel Svensson skrev:
ja det är golvvärme. Elburen.
Kan ju vara så att golvvärmen på just det området gått sönder. Önsketänkande?

sovrum på andra sidan.
om det är tätskikt så borde det inte ha kunnat sprida sig till konstruktionen kan jag tycka.
Har du kabelbrott på elslingan är det fler områden än bara där som den inte funkar på mest troligt. Himla konstigt att avsluta slingan där. En elektriker kan resistansmäta den för att undersöka ev. kabelbrott.

Ja, är det ett helt och korrekt monterat tätskikt i badrummet så ska ingen fukt kunna ta sig till konstruktionen. Exakt min poäng. För det är ju din fråga och oro, om du har vattenskada…

• Gilla
Axel Svensson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.