Hej,
Jag har köpt dörrhandtag med lång skylt och vill helst ha handtagen utan långskylten men lyckas inte få loss handtaget från långskylten.
Någon som vet hur man gör och om det ens går.
Skickar med en bild på dörrhandtaget.
Tack på förhand,
Izabella
 
  • Två dörrhandtag med svarta grepp monterade på långskyltar placerade på ett träbord. En insexnyckel sticker ut från ett av handtagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ISVL ISVL skrev:
Hej,
Jag har köpt dörrhandtag med lång skylt och vill helst ha handtagen utan långskylten men lyckas inte få loss handtaget från långskylten.
Någon som vet hur man gör och om det ens går.
Skickar med en bild på dörrhandtaget.
Tack på förhand,
Izabella
Skickar lite fler bilder.
Ja planen är lite att köpa nya utan långskylten, men känns så dumt att behöva köpa nya när man ändå gillar handtaget.
 
  • Kromat handtag med långskylt hålls i en hand över ett grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller i ett dörrhandtag monterat på en metallplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller i ett dörrhandtag med en lång skylt, handtaget är fortfarande fäst vid skylten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett dörrhandtag med en lång metallplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på långskylt och dörrhandtag med en fyrkantsstav som sticker ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det sitter en svart segersäkring på baksidan av "långskylten"
 
Segersäkringen (låsringen) kan tas bort med avsedd tång men det brukar även gå bra att få bort dom med en spårmejsel i lagom storlek.
Finns det hål i greppet (handtaget) och en stopp skruv eller hur hade du tänkt fästa dom?
Det kan vara möjligt att borra ett hål och sätta dit ett stoppstift men du bör ha koll på hur greppen ska monteras/fästas.
 
1 123abc skrev:
Segersäkringen (låsringen) kan tas bort med avsedd tång men det brukar även gå bra att få bort dom med en spårmejsel i lagom storlek.
Finns det hål i greppet (handtaget) och en stopp skruv eller hur hade du tänkt fästa dom?
Det kan vara möjligt att borra ett hål och sätta dit ett stoppstift men du bör ha koll på hur greppen ska monteras/fästas.
Hej, tack för alla tips jag ska testa ikväll.
Jag hade tänkt att bara ha en vanlig nyckelbricka, blev för mycket sekelskifte-känsla med denna långskylt för min funkis lgh.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.