barbapappa skrev:
Hur kan en kabel som klarar över 900mhz motsvara en cat5e kabel som klarar max 350mhz?

/Magnus
Det kanske är nån som behöver fundera på hur bandbredd och överföringshastighet hänger ihop ändå.

När vi ändå är i farten, helt offtopic:

Rolig länk för den som tror att trådlöst kan lösa världens alla problem: http://www.saunalahti.fi/elepal/antennie.html Bygg din egen antenn!!! Suveräna sidor.

Nu när vi ändå spårat ut, kan man kanske lägga en minut på att fundera på den dagen då man kan överföra el trådlöst. Tänk vad underbart att slippa sladdar till lampor, TV-apparater och diverse maskiner.

Kan man inte lösa det med lite hembyggda antenner gjorda av överblivna målarburkar ???

Ännu ett inlägg på den här döda tråden.
Jag har i 2-3 års tid fått internet via radiolan(1 Mbit båda vägar), det har ofta fungerat bra men det har även

varit uselt långa tider, det är alldrig lika bra som kabel när det gäller funktion. Streaming tjänster fungerar

uselt. Nu är det så att ett radio nät som man sätter upp hemma naturligtvis fungerar bättre eftersom man är

färre användare och får en högre hastighet.
Ett problem som även uppstod var att när jag skulle använda en trådlös TV länk mellan parabol och TV så fick

man helt enkelt välja vad men skulle använda, antingen stänga av internet förbindelsen eller TV länken.
Det är naturligtvis trevligt att slippa kabel men....

Jag byter även ut min internetförbindelse till fiber nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.