Vi renoverar ytskikt i källaren på vårt hus och när vi rev ner tapeten i ytterväggar hittade vi små enstaka svart prickar. Torra och går att skrapa bort. Även svarta fläckar under lagret av tapetlim (som är svårt att få bort) Någon som ser vad detta är? behöver vi åtgärda detta tror ni? Finns ingen mögellukt i huset.

• Enstaka svarta prickar på en vägg med bortriven tapet ovanför ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En liten svart prick på en vit vägg med en tapetrester i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vägg med rester av tapet och svarta prickar som kan skrapas bort, inga tecken på mögellukt.
    Skapa konto
Är det torrt så är det inget att bry sig om. De har väl kommit nångång tidigare då det kanske varit på gränsen till för fuktigt. Att prickarna finns där har ingen betydelse. Är det torrt så är det bara kosmetiskt.

• Gilla
Rekst
  • Laddar…
Tycker första bilden ser ut som det stänkt när man arbetat med nån vätska. Skulle inte själv vara orolig.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Solklart dolt fel som tidigare ägare försökt gömma bakom nya tapeter. Skicka ett kravbrev på minst en miljon till tidigare ägare.

• Gilla
  • Haha
artw0rk och 4 till
  • Laddar…
K kettu skrev:
Tycker första bilden ser ut som det stänkt när man arbetat med nån vätska. Skulle inte själv vara orolig.
Tack!

F Finndjävel skrev:
Solklart dolt fel som tidigare ägare försökt gömma bakom nya tapeter. Skicka ett kravbrev på minst en miljon till tidigare ägare.
Redan gjort!
Äh men ha lite överseende med en nybliven husägare will you?

S Stefan1972 skrev:
Är det torrt så är det inget att bry sig om. De har väl kommit nångång tidigare då det kanske varit på gränsen till för fuktigt. Att prickarna finns där har ingen betydelse. Är det torrt så är det bara kosmetiskt.
tack! Uppskattar svaret.

R Rekst skrev:
Redan gjort!
Äh men ha lite överseende med en nybliven husägare will you?
Ursäkta, det var inte riktat emot dig. Det finns dock en massa olika trådar som handlar om småsaker där ts försöker hitta kryphål för att få förra ägaren att betala.

F Finndjävel skrev:
Ursäkta, det var inte riktat emot dig. Det finns dock en massa olika trådar som handlar om småsaker där ts försöker hitta kryphål för att få förra ägaren att betala.
Första jag tänkte på också. Om jag fick en krona för varje fläck, prick, dammtuss jag "hittat" i mitt hus sen vi flyttade in...

Herregud, är det inte pågående läckage är det väl bara torka av.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.