Hej!
Jag söker hjälp med ledningar Exhausto VVR250-41EC fläkt (EC-motor) med Plejd CTR-01:
Öppen elektronikbox med kretsar, kondensator, relän och ledningar; komponenter för kraftstyrning eller automation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektriskt schema, motorstyrning, alarm, RS485 kommunikation, kontrollström, teknisk dokumentation, tabell för terminalförklaringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektriska kopplingsscheman för 0–10 V och 1–10 V buss med extra styringångar beskrivna på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle uppskatta det mycket om någon kunde hjälpa 🙏
 
Ser ut att vara en dyrbar styrenhet du har. Som jag tolkar det så har den 0-10 V in på J7 och terminal 0-10 V in då bör den anslutas till utgången (+) på Plejd:en.
Minusutgången från Plejd till styrboxens terminal J7 och 0 V.
 
Tack för ditt svar!
Jag kommer att behöva sitta framför min dator och rita hur jag förstod det. Jag återkommer 🙂
 
@etompau, så jag ansluter kraften genom Plejd L-in och L-out, sedan ansluter jag Plejd "-" wiht "0vdc" i J7 och Plejd "+" till "0-10V in" i J7? Ser det ut rätt ut?
Och räcker det eller behöver jag ansluta något till "10v out" i J7? Och något till J8?
Elektriskt kopplingsschema med både diagram och anslutningar till en Bluetooth-modul avsedd för styrning och kontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser korrekt ut. På J7-plinten finns 10V-styrningen. 10 V in och 0 V ska användas.
10 V out kan användas om man vill använda ex. en potentiometer för styrningen.

Plint J8 ska inte användas.

Obs. detta gör du på egen risk, var försiktig när du kopplar grejorna då det ser ut att vara en dyr motorstyrning du har.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
E etompau skrev:
10 V out kan användas om man vill använda ex. en potentiometer för styrningen.

Plint J8 ska inte användas.

Obs. detta gör du på egen risk, var försiktig när du kopplar grejorna då det ser ut att vara en dyr motorstyrning du har.
Tack så mycket 🙏

Den är dyr, lyckligtvis köpte jag den från auktionen för ett bra pris 👍
 
Jag har nu kopplat ihop allt. 220V finns på ingången och jag kan justera från 0-10V mellan 0vdc och 0-10V IN, allt fungerar. LEDs är gröna.
Men fläkten fungerar inte, finns det ingen ström till motorn 🙁
Vad har jag missat?
Hjälp snälla 🙏
 
kanske behöver den någon signal till “RUN” på J8?
 
här är ett annat anslutningsexempel som jag hittade på nätet:
Enkelfasanslutningsguide för motorstyrning med benämnda komponenter och ledningsdiagram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har gjort helt rätt.
Sätt en bygel (korslut) 105 & 104

#sten koll
 
  • Gilla
nra
  • Laddar…
Jag förstår. Det ska jag testa, tack 👍
 
Och du.
Ser att du brytare 230. Det behöver du inte göra. Om inte ska stänga av den helt förstås.
 
👍
Jag har lagt till en separat strömbrytare vid fläkten
 
Det fungerar! Tack så mycket för hjälpen 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.