Hej, jag har en dimmerknapp som slutat svara och jag funderar på vad jag behöver köpa för att fixa det.

Trycker jag på mässingspinnen här så är det lika stumt som om jag hade ratten på:
Öppen elinstallation med en ELKO dimmermekanism exponerad i en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad jag kunnat förstå så borde jag kunna köpa en ny ELKO RS 315 GLE (https://www.clasohlson.com/se/Dimmer-ELKO-RS-315-GLE/p/Pr328688000) för vilken jag bara tar själva insättningen och stoppar in i den befintliga ramen.

Vit dimmerknapp och platta på en träyta, med en knapp som inte längre fungerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan det funka?
 
E Erex skrev:
Hej, jag har en dimmerknapp som slutat svara och jag funderar på vad jag behöver köpa för att fixa det.

Trycker jag på mässingspinnen här så är det lika stumt som om jag hade ratten på:
[bild]

Vad jag kunnat förstå så borde jag kunna köpa en ny ELKO RS 315 GLE ([länk]) för vilken jag bara tar själva insättningen och stoppar in i den befintliga ramen.

[bild]

Kan det funka?
Ja det är bara att köpa den du länkar till, för det är väl inte så att det är vred för till och från?
 
dimmern som du länkar till fungerar ner till 20W belastning och kan fungera ihop med LED-lampor, även om det inte är någon garanti

beroende på vad det är dimmern styr och om det finns fundering på att gå över till LED-belysning så kan det vara läge att försöka välja en annan dimmer som är lite mer "framtidssäker"

och välkommen till forumet!
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
E elmont skrev:
Ja det är bara att köpa den du länkar till, för det är väl inte så att det är vred för till och från?
Tack för svar! Nej precis, inget vred.

harka harka skrev:
dimmern som du länkar till fungerar ner till 20W belastning och kan fungera ihop med LED-lampor, även om det inte är någon garanti

beroende på vad det är dimmern styr och om det finns fundering på att gå över till LED-belysning så kan det vara läge att försöka välja en annan dimmer som är lite mer "framtidssäker"

och välkommen till forumet!
Tack tack! Kul att få så bra och snabba svar här. Också tack för tipset om LED men det finns att göra ändå så jag nöjer mig med det här tills vidare ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.