Hej forumet,

Jag undrar vilken storlek start batteriet ska ha, gärna både ampere och ytter mått på batteriet?
Batterihållarens ca storlek är 180x125 mm.
Tänke köpa detta på Biltema, kanske någon som har artikel nummer?

Mvh
 
28 som läst men ingen som kan hjälpa?

Mvh
 
Det är inte så j*vla noga, bara batteriet ryms så går det bra med det mesta. Jag hade en Park ett tag och köpte dit nåt 18Ah-batteri(tror jag, kan ha varit mindre också) av motorcykelmodell som jag fick tag i billigt, det var en aning kortare så jag kapade till en unitbit som jag la under och nubbade fast en lagom träbit i ena änden för att fylla ut tomrummet så batteriet inte halkade runt i batterihållaren.
 
Hej
Har själv en Stiga Park Pro 16 från 2003, bytte batteri senast till ett från Biltema
Hittade då en blyack med artikelnummer 80-413, 12V, 18Ah, med måtten (LxBxH) 181x76x167 som passade utan problem i min hållare.

Kolla där, det kostar "bara" 449 kr!

Kolla även deras s.k. SMF-batterier som kanske kan passa, bra pris även där...

mvh
/URO
 
Gilbert skrev:
Det är inte så j*vla noga, bara batteriet ryms så går det bra med det mesta. Jag hade en Park ett tag och köpte dit nåt 18Ah-batteri(tror jag, kan ha varit mindre också) av motorcykelmodell som jag fick tag i billigt, det var en aning kortare så jag kapade till en unitbit som jag la under och nubbade fast en lagom träbit i ena änden för att fylla ut tomrummet så batteriet inte halkade runt i batterihållaren.
Jag har batteriet fastspänt med en rem.
Känns enklare än att snickra en hållare men det förutsätter att man har en lämplig rem och att remmen kan dras under hållaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.