kapar in mig lite här. Såg bilder på en lyft där i bloggen. Funkar den lyften bra? hur högt kan du lyfta? och så där lågt, kommer du åt överallt under bilen? Extra betong för den? måste skruvas fast eller kan den stå utan det? Hur högt i taket?Gabbe1 skrev:
Jag är nöjd med lyften, men jag använder den inte till speciellt mycket skruvande, mest att byta däck och motorolja. Några vänner har lånat den för att byta framvagnsdetaljer oxå. Jag satte dit den mest för att jag kunde när jag ändå gjöt garagegolvet, bra att ha tänkte jag, den tar ju ingen plats.
Den lyfter 1m högt, och ramperna tar såklart en del yta mot bilens underrede.
Jag har ingen extra betong under, de är ca 10-12cm betong c28/35 armerad med 5160 matta och den är inte skruvad, lyften väger ca 400kg så den flyttar man inte ur sin grop i första taget.
Jag har 270cm i takhöjd.
Den lyfter 1m högt, och ramperna tar såklart en del yta mot bilens underrede.
Jag har ingen extra betong under, de är ca 10-12cm betong c28/35 armerad med 5160 matta och den är inte skruvad, lyften väger ca 400kg så den flyttar man inte ur sin grop i första taget.
Jag har 270cm i takhöjd.
ok. Nej jag funderar lite, har ju en betongplatta liggandes under pressening och snö nu =) så tittar runt lite och planerar lite och tittar lite på billyftare som är smidigare och inte "tar" nån plats. Och visst, jag är ingen mekare men tänkte, kan vara bra att möjligheten finns. Så bara funderade lite bara hur den där funka. Ramperna tar mycket yta alltså. hmm
Ja det är ju ingen lyft för den som vill svetsa rost på tröskellådorna, men sånt gjorde jag bort för många år sedan.
Men som allmän servicelyft är den perfekt, och jag kan inte se någon anledning till att inte ha en i garaget
Men som allmän servicelyft är den perfekt, och jag kan inte se någon anledning till att inte ha en i garaget
förhoppningsvis så slipper man sån rost i framtida bilar möjligen en amerikanare då men blir så i nån kanske man får be om hjälp för nog måste man kunna komma åt att göra mycket där under ändå iaf man måste byta lite delar osv ? =) Men annars så kanske blir mest som allmän service som sagt, t.ex har en merca som är körförbud på som dem säger, läckage på avgasrör.. sen bristfällig upphängning finns med, sånt borde man kunna fixa själv med sån och slippa lämna in nånstans eller låna ett garage med lyft =)