M mojjen skrev:
Jag hade hävdat att byggnaden stått mer än 10år, och därmed bör inte ett rivningskrav gälla pga preskribition. . Om det inte strandskydd, natura etc. Kommunen har ju fastställt att det inte är en koja, utan ett svartbygge.
Blir kanske svårt då de just berättat för media att de byggt på kojan de senaste 14 åren? :)

/Krille

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Kan de inte söka EU-bidrag för att göra en konstinstallation? Borde vara lättare att få gehör om de klassar om det till konstverk och låter kommunens innevånare besöka och uppleva ett levande konstverk som symboliserar det kreativa och utforskande barnet.

Eller med tanke på att det är Göteborg så kanske de kan öppna restaurang med bar, uteservering och nattklubb. Då är det oväsentligt hur mycket man stör grannarna enligt Göteborg.

P
K Krille4 skrev:
Blir kanske svårt då de just berättat för media att de byggt på kojan de senaste 14 åren? :)
Spelar det roll? Gör det att rivningsföreläggandet gäller de delar av kojan som är byggda de senaste tio åren medan de tidigare delarna kan stå kvar?

P pmd skrev:
Spelar det roll? Gör det att rivningsföreläggandet gäller de delar av kojan som är byggda de senaste tio åren medan de tidigare delarna kan stå kvar?
Jag vet inte - men det är fortfarande bara en byggnad så jag har svårt att tro att de får behålla en del bara för att just den delen byggdes för mer än 10.år sedan.

/Krille

P
Börjar preskriptionstiden räknas från att byggnaden är "klar"? Hur vet man när den är klar? Det finns ju inget slutbesked att hänvisa till …

Maria T
Rivas eller inte, jag har sett betydligt fulare saker kallas "installationer" och konst.
Fantastiskt att killarna hållit på i 14 år och så roligt och inspirerande att de numer är snickare till yrket.
Att bygga tillsammans är verkligen tålamodsprövande emellanåt. (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.