Nej, det är riktigt kryptiskt! Det skall nog vara skribenten själv som förstår detta.

Jag har designat en hel del kök och inte är det några problem med hällar eller spisar i hörn!

Et diagonalhörn är suveränt om man har plats nog i köket!

Och det där med att laga mat tillsammans....
Jo nog är det bra och mysigt, men inte fanken står man och rör runt i kastrullerna samtidigt eller.......??

MvH
Thorsten
 
Hej hej!

Tror det skribenten menar är att sockeln inte kommer att stämma med den fristående spisens sockel till 100%. Lättast att förklara med en enkel skiss:
horn.gif

Pilarna pekar på problemet, skåpsockeln o spissockeln möts inte på ett snyggt sätt.

Detta går naturligtvis att lösa med lite snickeri o finurlighet.

// Olle
 
Thor-Sten skrev:
Och det där med att laga mat tillsammans....
Jo nog är det bra och mysigt, men inte fanken står man och rör runt i kastrullerna samtidigt eller.......??

MvH
Thorsten
Ja du Thorsten, hos dig kanske ni inte står och lagar mat tillsammans :D

Men hos oss är vi ibland 2 och 3 st som står där och lagar mat, ibland vuxna, men oftast mina barn som tycker om att laga mat och lära sig hur man gör. Så en spis i hörn är ingen höjdare då. Tro mig, för jag har haft spisen i hörnet i vårt tidigare hus och då ryms man bara en person vid spisen.

Det är himla snyggt med spisen i hörnet, men man får fundera ut hur man brukar laga mat och hur familjen ser ut och innan man planerar hur spisen ska vara placerad.

Nu har vi en häll som är 80 cm och den skulle inte rymmas i ett hörn. Så det får man oxå tänka på innan man bestämmer om den ska vara i ett hörn.
 
Qudan skrev:
Tro mig, för jag har haft spisen i hörnet i vårt tidigare hus och då ryms man bara en person vid spisen.
::) Slutsats: Vill du inte hjälpa till med maten, satsa på en spis i hörnet. ;) ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.