Hej, jag har gammal spis från Elektro Helios som har 400 v, jag ska köpa induktionspis men alla nya som finns har 220-240 v eller 230 v, jag faktiskt känner inte hur det fungerar med el så jag gjorde bild hur det ser ut efter skruva ut. Jag ska beställa installation men jag vet inte är det finns möjlighet att byta den utan drag nya kabel från centralen.
 
  • Gammal 400V spisanslutning i vägg med öppen kabelanslutningsdosa och synliga ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Shifan Shifan skrev:
Hej, jag har gammal spis från Elektro Helios som har 400 v, jag ska köpa induktionspis men alla nya som finns har 220-240 v eller 230 v, jag faktiskt känner inte hur det fungerar med el så jag gjorde bild hur det ser ut efter skruva ut. Jag ska beställa installation men jag vet inte är det finns möjlighet att byta den utan drag nya kabel från centralen.
Ajdå, det där såg inte roligt ut.
Du kan nog räkna upp installationskostnaden ordentligt för din nya spis tyvärr, fundera på om du inte ska dra om all el samtigt då.
Och installera jordfelsbrytare.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Håller med El-löken. Dom där gamla tjärpappskablarna behöver verkligen bytas ut. Det är tom en dum idé att peta på dom i onöden..

Sen är det inte ens säkert att det går att dra kablarna i dom befintliga rören.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.