Jag har använt Harald Nyborgs spikpistol och den har dugt utmärkt. En gång har den gått sönder, men då fick jag en ny på garantin utan några diskussioner. Men då gick den ganska mycket innan den gav upp; det handlar om spik i 10000-tal. Så jag skulle tro att du klarar dig med en billigare pistol. Senco kostar ju en hel del, så den är svår att pressa in i en tajt budget.
Var inte så säker på det. Ja, NU är det försent att få den till helgen, men hade du beställt i tisdags så... Jag beställde grejer på Toolking, sent en söndag kväll. Tvåtiden på onsdag låg de på min trappa! Tre dar att få grejer från USA! Beställer man i Sverige brukar det ta tio dar i alla fall.d-sajn skrev:
Min erfarenhet är att den billigare spiken från Biltema är (eller var) bandad med någon sorts plast som ibland hade en tendens att fastna i magasinet. Detta har jag inte märkt av dyr spik från Gunnebo vars bandning "försvinner" när man skjuter. I övrigt tycker jag att Biltemas spik är ok.
Liknande trådar
-
Ankarspikpistol 32GR
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tips på spikpistol inför panelbyte
Fasad -
Skadade lister, fula badrumströsklar och trösklar skjuta med spikpistol, bostadsrätt nyproduktion
Byggmaterial & Byggteknik -
Kompressor spikpistol
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Spikpistol inträgning
Byggmaterial & Byggteknik