Jag har ett SPC larm som varit anslutet mot mitt nätverk , vilket gjort att jag enkelt kan komma in i det och göra förändringar, har en fast IP adress i larmet mot mitt nätverks , detta har fungerat bra.
Tills för några dagar sedan , nu går det inte komma åt larmet . kan pinga det men kommer inte åt det får inte upp inläggnings sidan, provat med flera olika web läsare.

Vad kan vara felet , kan jag av misstag tagit bort några rättigheter i systemet via displayen .


Tacksam för hjälp .......
 
Har du uppdaterat datorn men inte larmet?
3.6.6 är aktuell firmware till larmet.

Med spc pro kommer du åt larmet via usb om du vill
 
Var kan man smidigt tanka ner SPC pro, till en Mac utan CD läsare.?

Var i kan man i knappsatsen gå in för att se vilken firmware man har?
 
Någon som kan skicka mig senaste firmware 4320 3.6.6 ?
Kommer inte åt den någonstans
 
Problemet var tydligen att jag hade uppdatera datorn men inte larmet, 3.2.5 fick tipset att jag kunde med hjälp av internet explore 11 , nergradera SSL till 30i datorn, för att komma åt larmet via https...ip adressen...
Detta fungerade , fick även tipset om att stänga av SLL krypteringen tills vidare så jag skulle hinna få tag i uppdaterings filerna..
Detta gjorde jag under kommunikation.....i larmet tog bort bocken i listan för SSL kryptering.

så långt allt väl, loggade ut och försökte komma in igen med resultatet att jag inte kommer in igen....

får felet att jag ska slå på TLS1,0 och TLS 1.1 samt TLS 1.2 och försöka igen med https...ip adress

Går inte komma åt det igen.....

Börja tröttna på detta nu.... behöver hjälp......någon som är duktig på detta....
 
Tack för dom nya firmware ...
när jag skulle lägga på dom behövde man sätta larmet i tillverka åtkomst. vad menas med detta, hur gör man det ?
 
Använd master kod, gå till menyval tillträde nånting och aktivera installatör och tillverkaråtkomst.

Eller om du lyckats ansluta med usb, klicka på knappen nere till vänster på huvudstatus-sidan som kommer upp när du anslutit
 
RilleRock
kronholmen skrev:
Tack för dom nya firmware ...
när jag skulle lägga på dom behövde man sätta larmet i tillverka åtkomst. vad menas med detta, hur gör man det ?
Löste det sig?
Annars hojta så hjälper jag dig.
 
Hittar inte var man aktivera tillverkaråtkomst ?

Hat loggat in via web gränssnittet, som installatör med admin rättigheter, men hittar inte var man aktivera tillverkaråtkomst .....

Ytterligare en fråga var ändra man default namnet: vid web inloggning som standard är Engineer?
 
Tur man får hjälp ...har läst dessa länkar samt googlat på det, bli ändå inte klok på detta.
Hittar inte någonstans hur man i web gränssnittet slå på aktivera tillverkaråtkomst , vad finns denna meny, jag har loggat in som installatör, hittar inte....
Gick in via manöverpanelen som användare kunde där hitta aktiveringen men fick inte på den ändå....
Går det aktivera över webgränsnittet ?
 
RilleRock
kronholmen skrev:
Hittar inte var man aktivera tillverkaråtkomst ?

Hat loggat in via web gränssnittet, som installatör med admin rättigheter, men hittar inte var man aktivera tillverkaråtkomst .....

Ytterligare en fråga var ändra man default namnet: vid web inloggning som standard är Engineer?
Logga in som installatör>>>vällj användare>>>installatör
 
RilleRock
kronholmen skrev:
Tur man får hjälp ...har läst dessa länkar samt googlat på det, bli ändå inte klok på detta.
Hittar inte någonstans hur man i web gränssnittet slå på aktivera tillverkaråtkomst , vad finns denna meny, jag har loggat in som installatör, hittar inte....
Gick in via manöverpanelen som användare kunde där hitta aktiveringen men fick inte på den ändå....
Går det aktivera över webgränsnittet ?
Nej, via map,

Då har du inte aktiverat den i panelen.
Logga in som admin (inte installatör).
Gå till meny>>>åtkomst>>>tillverkarläge och tryck #
Skall vara en * framför tillverkarläge när det är aktiverat.
(Liksom i alla andra menyer när attributet är aktiverat)

Sen loggar du in via datorn igen som fullt installatörsläge och
uppgraderar den ordning som de ligger under fil>>>uppgradera.
 
Tack !! nu fungera det , även lyckats uppdatera till v3.6.6
Ska nu ge mig på att försöka få igång Appen till telefonen,, några tips även i denna fråga.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.