Har en dokument i PDF-format som är på totalt 305 sidor. Denna innehåller manual på ett flertal språk (vissa har man inte ens hört talas om).

Den svenska delen är på 8 sidor plus några sidor med bilder som är gemensamma för alla språk.

Finns det något sätt jag kan plocka ur dessa sidor och spara dessa i ett nytt dokument?
 
Yes det finns det. Under "Document" väljer du "Extract pages."
 
I vilket program? Acrobat Reader?
 
Nej bara Acrobat. Versionen som kallas Reader verkar väldigt begränsad tyvärr.
 
Har tyvärr inte den. Inga andra sätt?
 
Beror på hur många sidor du ska ha. Ett alternativ är ju att se till att hela sidan syns på skärmen, trycka på Print scrn och sedan klistra in i Paint. Men då blir det en jpg och du får göra så för var sida. Lite drygt om det är mycket.
 
Hej!
Det fungerar med dessa gratisprogram med namn Foxit Reader och PdfCreator, du måste installera båda (Det kanske fungerar med bara PdfCreator, kan ej testa för jag har ej Acrobat Reader installerad):
http://www.foxitsoftware.com/downloads/
http://www.pdfforge.org/pdfcreator


1. Du öppnat en Pdf-fil Foxit Reader.
2. Välj skrivare PdfCreator.
3. Välj vilka sidor som ska skrivas ut.
4. Skriv ut (Då skapas en ny pdf-fil med valda sidor).
5. Välj spara(Om du vill kan du ändra namn på filen innan).
 
Redigerat:
jag brukar välja att skriva ut de sidorna. och som skrivare har jag ett pdf program "cutePDF Writer" som gör att det blir ett nytt pdf dokument..
 
Tänk på att bara skärmdumpsvarianten fungerar om dokumentet är "kopieringsskyddat". Aja baja, pirat, pirat...
Foxit är ett populärt alternativ till Reader med ungefär samma funktioner som "fullversion" Acrobat. Även Google docs finns ju numera om du vill slippa installationer.
 
I Ubuntu Linux finns funktionerna för att läsa och skapa .pdf-dokument inbyggda från början. Bara som ett tips...
 
andersmc skrev:
I Ubuntu Linux finns funktionerna för att läsa och skapa .pdf-dokument inbyggda från början. Bara som ett tips...
Samma i Mac OS X. Där gör man ovanstående jobb i Förhandsvisning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.