Har anlitat två målare att spackla mina tak. En av målarna är en amatör dvs en bekant som har lyckats relativt bra (små skavanker). Yrkesman nr. 2 har krävt 9000 kr för att spackla ett ryggåstak (kök o vardagsrum). Nu är det en tredje gång han spacklar och ca 40 % av alla skarvar syns + att alla skärningsytor inte är raka. Vad skulle ni ha gjort, dumpa honom och betala kanske halva beloppet och ringa en annan målare eller låta han få en fjärde chans? Elektrikern kommer i nästa vecka och ska installera spotsen, så det är bråttom.
 
om jobbet är vitt så har du reklamationsrätt på det om ny denna yrkesmänniska inte utför jobbet korrekt så kan du reklamera det, för jobbet ska självklart utföras och resultatet ska vara yrkesmanna mässigt utfört!!
mitt råd= reklamera om du inte är nöjd!!
om jobbet har en annan färg ::) så taskigt läge för dig, nej ärligt sparka ut honom snabbt som f*n har han inte lyckats på de gångerna så kommer det inte bli bättre nu, tyvärr... :-/
 
var bor du? ::) nära skåne?
 
Jobbet är helt vitt och jag har reklamerat det. Det är därför han är där nu en tredje gång. Undrar om det inte är lika bra att leta efter en ny målare. Bor norr om GBG ;)
 
tyvärr lite lång.. ;D
hade jag varit som dig så hade jag bytt målare snabbt, och eftersom jobbet inte är yrkesmannamässigt utfört så ska du inte stå för kostnaden för det han har utfört.
stå på dig när det gäller detta, för sådana idoiter som han vill vi inte ha i branchen >:(
 
Kickade den sk målaren i förra veckan, fick hota med skadestånd och ta in tre vittnen. Det slutade med att han bad om ursäkt samt att han inte ville ha någon ersättning mot att jag ställde in alla anspråk på ersättning :D

Har tack vare husförsäljaren fått tag på en målare som verkligen arbetar som målare. ;)
 
tur att det ordnade sig, det gäller att stå på sig och veta vad man har för rättigheter när man anlitar folk för olika saker.
 
Det verkar slutligen som jag kan ha en gnutta tur i den här byggprocessen. Riktiga målare är ett skrå som jag har fått en enorm respekt för. Hoppas att målningen i morgon går lika bra :D
 
Glömde att skriva att glöm inte att anställa riktiga målare i tid före ni kommer igång med byggprocessen. Snickare i all ära men en målare kan också göra underverk. Hade jag fått göra om det här bygget så hade jag definitivt satsat mer pengar på yrkesverksamma målare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.