2 087 läst · 19 svar
2k läst
19 svar
Skruvdragare / slagskruvdragare?
Mutterknack, eller mutterdragare är en annan produkt, inget vidare att dra träskruvar med. Det är ofta sammanblandning av dessa maskiner.A AndersS skrev:
Slagskruvdragare låter iofs också en del men vanliga skruvdragare kan också låta illa så jag föredrar hörselkåpor för båda.
Elektrisk mutterdragare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slagskruvdragare:
Logga in
Skapa konto
Det finns ju de med hydrauliskt slagverk som låter betydligt mindre. Men oavsett vilket så tycker jag man alltid ska ha hörselskydd. Det är inte bara de starka ljuden som är skadliga, utan även långvarigt buller.
Om inte annat blir jobbet roligare med lite bakgrundsmusik eller nån bra radiokanal i lurarna...
Om inte annat blir jobbet roligare med lite bakgrundsmusik eller nån bra radiokanal i lurarna...
En skruvdragare kan göra allt en slagskruvdragare kan göra, i princip. Men ska man skruva in en större skruv måste man komma åt bra så man kan lägga bra tyngd bakom, annars rundar man skruven med bitset. Står man på en stege och ska skruva ovanför huvudet så är en slagskruvdragare guld värd. Bara att hålla den där och köra utan att behöva ta i.
Jag behövde inte en innan jag hade den. Nu kan man inte vara utan!
Jag behövde inte en innan jag hade den. Nu kan man inte vara utan!
Finns med bitsfäste men de jag har är 10,8/12V. Kan rekommendera att kanske välja en 18V respektive 12V maskin då det är stor skillnad på vikt för privat användning. Har nu båda delarna.BigR skrev:Mutterknack, eller mutterdragare är en annan produkt, inget vidare att dra träskruvar med. Det är ofta sammanblandning av dessa maskiner.
Slagskruvdragare låter iofs också en del men vanliga skruvdragare kan också låta illa så jag föredrar hörselkåpor för båda.
Elektrisk mutterdragare: [bild]
Slagskruvdragare: [bild]
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Slagskruvdragare - bitsen sitter inte fast i maskinen
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Avslutad: Vinn en kraftfull slagskruvdragare
Tävling -
Hikoki slagskruvdragare
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Makita bordcirkelsåg/klyvsåg, slagskruvdragare och sticksåg (batteri) - Katrineholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Skruvdragar/slagskruvdragare, vilket kit är bäst för.under 4kkr?
Verktyg, Maskiner & Fordon