Hej,
Jag har en säkerhetsbrytare, trefas, från Malmbergs där 2 faser tidigare har använts. Nu skulle tredje fasen användas och då visar det sig att skruven till där den fasen sitter har gått av, d.v.s. halva skruven är nedskruvad i botten och huvudet på skruven låg löst. Vad säger ni det är bara att ge upp och installera en ny eller finns det någon enkel lösning? Den som sitter där idag är nog från 70-talet.
En annan fråga, till jord och nolla sitter kablarna i samma sockerbit. Är det att rekommendera att koppla ihop dem innan så enbart en kabel sitter i sockerbiten? I så fall vad skulle ni rekommendera då för wago-koppling?
Jag har en säkerhetsbrytare, trefas, från Malmbergs där 2 faser tidigare har använts. Nu skulle tredje fasen användas och då visar det sig att skruven till där den fasen sitter har gått av, d.v.s. halva skruven är nedskruvad i botten och huvudet på skruven låg löst. Vad säger ni det är bara att ge upp och installera en ny eller finns det någon enkel lösning? Den som sitter där idag är nog från 70-talet.
En annan fråga, till jord och nolla sitter kablarna i samma sockerbit. Är det att rekommendera att koppla ihop dem innan så enbart en kabel sitter i sockerbiten? I så fall vad skulle ni rekommendera då för wago-koppling?
Bara byta brytare och noll och ska vara på separata plintar och inte ligga ihop. används inte noll, så blir den på plinten och inget fortsätter till ev ett objekt. Är det 4eller 5 ledare som kommer, är det 4 så finns ingen nolla och ska det vara en nolla till objektet, blir att dra fram en 5-ledare,
Tackar! Misstänkte det.J jonaserik skrev:
Jag var lite otydlig när jag skrev - noll och jord ligger så klart på var sin men i respektive går det in 3 kablar så totalt går det då in 6 kablar. Trefasen är delad till 3 olika faser.
Ser väl helt rätt ut, samma "sockerbit" men olika hål = ingen kontakt mella N och PE och så länge kablarna får plats och har god kontakt med varandra är det väl ok.J Jirven skrev:
Liknande trådar
-
Skruvar till gångjärn till kökssoffa-lock
Möbelsnickeri -
Vilken bandad skruv till Dewalt skruvmagasin (DCF6202)
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skruv till skyddsräcke till trappa
Byggmaterial & Byggteknik -
Skruv till icke massivt trä i fönsterkarm?
Byggmaterial & Byggteknik -
Spårskruv till fönsterbeslag
Fönster & Dörrar