1 013 985 läst · 4 623 svar
1014k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
En av våra hantverkare berättade när de satte upp en lång flaggstång åt en kund. De hade inget långt släp så de skickade ner några gubbar till stationen där stången skulle hämtas för att bära den till slutdestinationen. Men det var tydligen j-kligt knepigt att kånka runt med den nere på stan när man skulle runda ett hörn.MathiasS skrev:
Det var jag tvungen att kolla för jag tyckte det lät bullshit då vi tog och lyfte en stång förra året. Jag höll med en näve på min ände.MathiasS skrev:
76 kg med markfäste för en 14 meters enl denna källan, Teknisk data - Svenska Flaggstänger (svenskaflaggstanger.se)
Är säkert olika men vi hade garanterat inte lyft in en som väger in på 100 kilo där vi skulle ha den och jag med en näve
Ja det är klart det varierar lite, mina siffror kom från Formenta. Min magkänsla sa 10-20kg men det var uppenbarligen lite fel för en normallång stång.R Rkarlsson skrev:Det var jag tvungen att kolla för jag tyckte det lät bullshit då vi tog och lyfte en stång förra året. Jag höll med en näve på min ände.
76 kg med markfäste för en 14 meters enl denna källan, Teknisk data - Svenska Flaggstänger (svenskaflaggstanger.se)
Är säkert olika men vi hade garanterat inte lyft in en som väger in på 100 kilo där vi skulle ha den och jag med en näve
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Vad jag minns hade de en trave 745: or också utanför Älvsjömässan när det var bilsalong på 80-talet.K Kirre2 skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 216 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 216 inlägg
http://matsbat.com/nordingstangen/transporter.aspMathiasS skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Gränsen är bara hur många rubel du har i plånboken för att muta polisen med...G GammelMan99 skrev:
Samt att veta hur man lägger fram sitt ”erbjudande” till polisen på rätt sätt. Fråga om det ”går att knuffa på”, fast på ryska dårå. Det är ett lagom subtilt sätt att fråga om det går att komma undan och vad det kostar.B b8q skrev:
не можно толкать
Finns nog en hel del där, kan ju ha ändrats, men farsan åkte ofta till norra ryssland under 90-talet och en bit in på 2000-talet och åkte alltid fast för fortkörning. Han trodde ju att dom hade en klisterlapp för hastigheten på radarpistolen som dom visade upp och för motsvarande 30-40kr fick man åka vidare utan mer pappersexcercis. Visserligen påstods det vara böter men tveksamt, alla utländska bilar fick nog denna böter. En gång var han för att kolla på ett större byggprojekt som ett av våra större byggbolag tänkte lägga en offert på, åkte med borgmästaren för att kolla och då var det fri lejd, fick även ett papper från denne och därefter uteblev böterna om man visade upp detta. Men som sagt detta är mer än 20 år sen.B b8q skrev: