Richard Emeleus skrev:
Jag har haft några kabelvindor under mina 35 år som vuxen och jag kan bara konstatera med kabelvindor som allt annat jag har. Såååå mycket pengar har jag kastar bort på skräp för att i ren snålhet spara nån hundralapp då och då! I slutändan har det nästan alltid varit ren förlust. Snålheten bedrar visheten... så sant!
De bättre grejorna finns kvar än och skräpet oftast inte. Tänk också att de gånger du kan behöva grejorna kan vara när du snabbt måste fixa nåt eller mitt i vintern. Du kan ha bråttom, det kan vara oväntade situationer. Det enda förnuftiga då är att ha kvalitet och tillförlitliga prylar som håller i årtionden. Tänk långsiktigt och tänk att det är större glädje att förlita sig på kvalitet än att harva omkring med billigt skräp som inte håller. TCO 👍
Du har varit registrerad nästan ett år, och väljer att lyfta en 4-årig tråd för ditt första inlägg? Skarvsladdar måste ligga dig varmt om hjärtat! :)

• Gilla
Richard Emeleus och 2 till
  • Laddar…
Inget fel i att vara lätt besatt av kablage :cool:

Det är ju en viktig diskussion köpte en dyr vinda på femtio meter den är numera två stycken väldigt fina 25 meters kablar:)

Mikael_L
Det är väl inget fel i att lyfta en gammal tråd om bara ämnet fortfarande har något värde att diskuteras.

Visst används kabelvindor fortfarande, strömmen har väl inte börjat komma med 4G än?

Ha ha. Ja det låter som en lustig grej. Faktum är att det var ganska passande. Det som ligger mig varmt om hjärtat är kvalitet. Elektriska produkte är en vital del av min vardag och allt börjar ju med en kontakt i en vägg! ☺

De facto att det råkade vara en slump att jag gick igång på nån slags snålhet här kan vi låta vara osagt 😀

Jag har en 3 4 vindor varav två kvalitet och lite grövre. Jag har ett antal lösa kablar mellan 5 - 20 m. och inte alla kvalitetskablar har hållt. De flesta går sönder i locket och på alla mina billiga har kontakten lossnat från kabeln alt så måste man använda våld för att få i kontakten. Dom kan man ha i mer permanenta lösningar där man slipper ha med dem att göra. De bara ligger där. Det är i mitt tycke ALLTID bättre att satsa på så mycket kvalitet som den bara går!!!

Mikael_L skrev:
Det är väl inget fel i att lyfta en gammal tråd om bara ämnet fortfarande har något värde att diskuteras.

Visst används kabelvindor fortfarande, strömmen har väl inte börjat komma med 4G än?
Under vilken sten har du bott det senaste åren?

Två eluttag med antenner på ett bord, humoristisk bild som liknar insekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tobben87 och 8 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.