Hej,

Vi har helrenoverat ett badrum och jag reagerade genast på att klinkerramen ser sned ut jämfört med väggen. Den sitter dock jämns med klinkerplattorna, som i sin tur inte sitter helt rakt jämns med den aktuella väggen fram - men i övriga badrummet ser det bra ut! Kanske är någon vägg inte rätvinklig, så syns det i den här hörnan. Företaget är certifierade enligt bkr och har goda betyg och referenser. Har varit bra annars. Är orolig att de ska riva ut allt och börja från början- hur skulle det annars rättas till? Skulle tätskikt och allt få göras om? Undrar om det är värt det. Men vet att jag kommer att störa mig. Kanske iofs räcker att räta upp själva ramen. Om det nu går. Hatar att klaga och har fått väldigt korta svar vid frågor hittills.
Har tagit upp frågan utan att få svar hittills. Renoverat badrum med sneda klinkerramar vid golvbrunnen, intill en vit kakelvägg och duschhörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tycker ni? Är jag för petig?
 
S
Ja det där såg ju tråkigt ut. Men nej det går inte motivera att allt ska rivas pga det. Räkna med prisavdrag istället.
 
Ser ju ut som hela golvet ligger vridet i förhållande till väggar!? ganska rejält också eftersom det syns så tydligt.
Hur ser golvet ut mot andra väggar?
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Man blir ju alldeles yr i bollen av att titta på det där. Jag tycker personligen att klinkerramen är det mindre problemet. Började man i motsatt hörn och gick mot väggar som inte är raka..

/LOB
 
Troligen var det så- det se bra ut från andra änden. Så jäkla trist!
 
Ser inte bra ut, kanske också värre på bild på grund av kameraobjektiv som förvränger. Verkar vara vinklar som avviker från 90 grader beträffande väggar och glasparti. Brunnen ser mera sned ut på grund av ojämna fogar En skicklig plattläggare brukar kunna lura ögat och kompensera för fel, här verkar det snarare blivit förvärrat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.