Badrummet stod färdigt för ett år sedan som vår "kära" rörkrökare tog ca 3v för att installera tre blandare och en toalett när tätskikt var klart.

Nu har varmvatten försvunnit ur badkarsblandaren, inte handfat eller dusch dock.
Då jag inte vill sabba nån garanti så kontaktade jag rörmokaren och bad honom kolla det.

Eftersom vi har haft en massa problem, vilka jag till sist fixade själv, så tänkte jag bara kolla vad som är en skälig tid att vänta från rapporterat fel till åtgärd.

I detta fall antagligen rensa skit ut blandare, alt byta.
 
Är det garanti om t.ex. filter är igensatt? Frågar för att jag inte vet men kan vara bra att veta om man tar ut en hantverkare, själv hade jag nog kollat om du har kunskapen.
 
BirgitS
Skälig tid i lagens mening varierar från fall till fall men brukar ligga kring 3 veckor när det gäller de flesta varor man köper och troligen något liknande när det gäller tjänster som i ditt fall. Men om badkaret hade varit det enda alternativet för att ni ska kunna bli rena över hela kroppen så hade det antagligen varit kortare, typ 1 vecka, men nu har ni tydligen en separat dusch. Om du vill ha en tidsgräns innan du tar in någon annan för att åtgärda felet på hantverkarens bekostnad eller kräver prisavdrag behöver du nog uppge det samtidigt som du reklamerar.
 
  • Gilla
Callmenobody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.