Ska bygga altan som är på 3 nivåer, bygger allt på stenplattor är det tänkt, direkt på mark, i anslutning till huset.
Hade inte tänk sätta fast altanen i huset då jag läst att detta helst ska undvikas, åsikter?

Jag kommer bygga ramar för att sedan bulta ihop alla sektioner, då jag mestadels kommer att jobba själv och då blir det lätthanterligt.

Alla reglar är 145*45.

Kommer börja att bygga alla sektioner (5 st) till den understa nivån, för att sedan bulta ihop den. Efter det kommer jag att bygga ihop nivå 2 som är på 4 sektioner som bultas ihop och som jag sedan lägger på nivå 1, jag kommer att sätta nivåerna ramarna med hålplattor så alla nivåer sitter ihop.
Se bilderna hur det kommer att se ut.

*Om ni ser bilderna så kommer det bli många reglar, de som går längst med huset (bärlinorna?) har jag tänk att lägga emellan reglarna i sicksack så man kan skura vom i ändan från vardera håll. Funkar det?

*Hur tätt ska man lägga stenplattorna?

*Tänkte inte använda balkskor, utan tänkte skruva med 6*120 träskruv i varje ända, funkar det?

*De hörn som är 45 grader, funkar det att skruva ihop bara, eller behöver man något beslag (som jag inte hittar på nätet)?

Tar gärna input då jag vill att det ska bli bra och "hålla ihop" ser ni något som ser tokigt ut så skriv gärna.
 
  • Konstruktionsritning av en altan i tre nivåer med måttangivelser, planerad för uppförande på stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översiktsritning av en altankonstruktion på tre nivåer med måttangivelser och utformning av regelverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CAD-ritning av en altankonstruktion med flera nivåer planerad att byggas på stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en tänkt altankonstruktion med tre nivåer, avsett att byggas på stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en framtida altan med tre nivåer och dimensioner, som ska byggas på stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.