Hej

Tänkte lägga in ett schakrutigt svartvitt klickgolv i köket men döm om min förvåning att jag inte kan hitta det nånstans.

Forbo har sin marmoleumserie. Men gillar inte "marmoreringen" utan vill ha det helt vitsvart. Dessutom förefaller den inte heller finnas i helt vitt.

Pergo hade tidigare sin "kitchenserie" tror jag den hette som var görasnygg men den verkar ha utgått.

Se länk nedan för bilder:
http://www.skonahem.com/inspiration/Kok-Kok/Rutigt-koksgolv

Finns det någon annan tillverkare som gör liknande golv?

mvh/Magnus
 
Fast pergos golv var inte helt vit/svart utan också marmorerat.

Finns ett golv som heter Faus Chess med det har också struktur.
 
Jag har Faust Chess i köket. Lade in det för 18 månader sedan. Jag är mycket nöjd. Mycket god kvalitet och passform. Det är lite marmoretat, och det är tur det med ett litet barn i huset. Barn slaskar ner ordentligt, men det syns inte alls mycket faktiskt. Ett helt svartvitt golv vore en katastrof att hålla snyggt. Golvet upplevs ändå som svartvitt och inte något grått mellanting.
 
Jag köpte det på bjoorn klickgolv, med räntefri avbetalning.
 
Hej och tack för svaren

Känns som jag får åka och kika på golven live för att se om det stör så mkt som det gör på bilderna med marmoreringen. Märkligt att det inte finns en enda tillverkare som gör helt svartvitt rutigt golv. Kanske får börja kika på plastmatta istället?

Andreas_H hur upplever du Fausten att gå på? Är det plant eller har det lite struktur?

mvh/Magnus
 
Det är plant och skönt, känns varmt. Bara här om dagen pratade vi om att vi var glada att vi inte valde matta. Det finns en svartvitrutig matta i raggarklubbens fikarum som är tio år gammal, och den ser inte rolig ut. Det vita har gulnat, och smutsen syns tydligt.
 
DSC_0551.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
swoof skrev:
Hej

Tänkte lägga in ett schakrutigt svartvitt klickgolv i köket men döm om min förvåning att jag inte kan hitta det nånstans.

Forbo har sin marmoleumserie. Men gillar inte "marmoreringen" utan vill ha det helt vitsvart. Dessutom förefaller den inte heller finnas i helt vitt.

Pergo hade tidigare sin "kitchenserie" tror jag den hette som var görasnygg men den verkar ha utgått.

Se länk nedan för bilder:
[länk]

Finns det någon annan tillverkare som gör liknande golv?

mvh/Magnus
Tarkett har ett snyggt vit/svart rutigt golv i bra kvalitet. Golvet har ett bra slitskikt och har en PUR-yta som motverkar att golvet gulnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.