802 831 läst · 6 209 svar
803k läst
6,2k svar
Rörspetsbrunn
Ahh.. Då är jag med. Tackar!N Niclasa88 skrev:Det enda som är problem med suget är att man inte klarar av att få upp borren och då är man tvungen att backa, så det är ju inte optimalt med gängade rör. Jag vrider på handtaget kanske 1/6 varv, mer än så suger det fast helt, sen lyfter jag på borren precis så att suget släpper och sen borrar jag 1/6 varv igen. Så får man hålla på ett rätt bra tag tills man tror att borren är full.
Jag kapade handtaget som sitter på borren och svetsade på en plåtbit uppe runt hela röret så att jag kan få plats med förlängningsrör där i.
Då det inte var någon som hade ett borr att låna ut tänkte jag köpa ett för att få ner en rörspets. Tänker jag helt fel och köpa ett 90 mm borr och sedan försöka trycka ner 110 mm rör som "foderrrör" för att slippa det rasar samman? Det låter som en korkad från men inbillar mig att 110 borde funka få ner ändå samt att jag kan fortsätta borra med 90 mm borret inuti avloppsröret.
Tänker jag fel?
Tänker jag fel?
Vad ska du stoppa i foderöret för rör?
Edit : jaha såg nu att det gällde rörspets.
Edit : jaha såg nu att det gällde rörspets.
Om du som jag har lera i marken måste du borra med större diameter på borr än utvändig diameter på rören. Jag kan åtminstone inte få ner 160 markrör om jag borrar med 150mm jordborr.R Rena skrev:Då det inte var någon som hade ett borr att låna ut tänkte jag köpa ett för att få ner en rörspets. Tänker jag helt fel och köpa ett 90 mm borr och sedan försöka trycka ner 110 mm rör som "foderrrör" för att slippa det rasar samman? Det låter som en korkad från men inbillar mig att 110 borde funka få ner ändå samt att jag kan fortsätta borra med 90 mm borret inuti avloppsröret.
Tänker jag fel?
Det låter inte så bra för mina planer.. Tänker försöka borra invändigt med ett 100mm borr i ett dn115 rör. Jag har förhoppningar att lerväggen ska ge med sig så röret går ner..N Niclasa88 skrev: