79 309 läst · 453 svar
79k läst
453 svar
Recensera min lastning
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 156 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 156 inlägg
När vi lastade byggbaracker på järnväg och spände fast så var vi tvingade att vrida ett halv varv på var sida.
Annars slog banden så färgen blev skadad på väggarna.
Så ja det har effekt
Annars slog banden så färgen blev skadad på väggarna.
Så ja det har effekt
Det är därför en del höga stålskorstenar på har "spiraler" i plåt på översta delen. så det fungerar även mot vindens krafter....H Hallerudsbo skrev:
Köpte av misstag de här snabbspännbanden på Biltema:
https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-och-dra/spannband/snabbspannare-180-kg-2-st-2000041038
Det jag missade i stressen var att de helt enkelt inte är några spännremar utan bara har ett enkelt kamlåsspänne. Jag misslyckades med att använda dom för att surra hyllplan på takräcket på ett tillfredställande sätt.
vad ska man ha dom till egentligen?
https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-och-dra/spannband/snabbspannare-180-kg-2-st-2000041038
Det jag missade i stressen var att de helt enkelt inte är några spännremar utan bara har ett enkelt kamlåsspänne. Jag misslyckades med att använda dom för att surra hyllplan på takräcket på ett tillfredställande sätt.
Hej de står att dom e te att säkra last på bil, har själv använt såna var krångligt att få fast krokarna men ja la bandet runt takräcket o låste me kroken i bandet. Testa igen o lycka te.E erimos skrev:Köpte av misstag de här snabbspännbanden på Biltema:
[länk]
Jo det var ju det jag köpte dom för men jag lyckas inte få till nån spännkraft som håller nere lasten och hindrar rörelser i sidled. Det är ju lätt med ett spännband med spännare. ( och det var ju ett sånt jag trodde att jag köpte).H hagman67 skrev:
Är väl iofs användbart när man har last som är lite mer eftergivlig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Jag har inte testat den modellen, men det beror ju också på vad man lastar och vinklar. Har man inga bra vinklar är man chanslös med det mesta.E erimos skrev:Jo det var ju det jag köpte dom för men jag lyckas inte få till nån spännkraft som håller nere lasten och hindrar rörelser i sidled. Det är ju lätt med ett spännband med spännare. ( och det var ju ett sånt jag trodde att jag köpte).
Är väl iofs användbart när man har last som är lite mer eftergivlig.
De funkar absolut. Men inte till det du försökte använda dem till.