79 307 läst · 453 svar
79k läst
453 svar
Recensera min lastning
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Det gäller tung trafik, vet inte om det gäller vid personbil, däremot har jag aldrig hört nån använda "förstängt" vid annat än tung trafik så det var bara en förklaring om vad förstängt innebär (åtminstone för mig inom tung trafik), som det skrevs i texten så verkade det som att förstängt ska vara typ helt rätt, eller så förstod jag det fel.K kristofo skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Hej ramlade in är utav en slump, tänkte dela med mig en ändelse om att köra grus i en 5 kubiks container.
(gruset hade legat under parkettgolven.)
jobbade för en rivningsfirma för många år sedan.
Dom hade jobbat helg och det första jag fick göra va att köra denna till renova i Fläskebo och kan säga att ja tyckte verkligen synd om dom som låg bakom mig för de blev blästring. Jag funderade väldigt mycket hur man skulle undvika detta med resten av körningarna så det blev en presenning med snöre genom öglorna sen över containern och knyta fast så löste ja de to inte så mycket mer tid.
(gruset hade legat under parkettgolven.)
jobbade för en rivningsfirma för många år sedan.
Dom hade jobbat helg och det första jag fick göra va att köra denna till renova i Fläskebo och kan säga att ja tyckte verkligen synd om dom som låg bakom mig för de blev blästring. Jag funderade väldigt mycket hur man skulle undvika detta med resten av körningarna så det blev en presenning med snöre genom öglorna sen över containern och knyta fast så löste ja de to inte så mycket mer tid.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Nybyggare
· Skåne
· 290 inlägg
Nix. Med en så stor hög och så flack vinkel på relativt klena band finns det risk att högen åker i sidled på räcket.
Det är bättre att gå under bågen direkt bredvid högen och över högen med spännet på högen, dra åt satan. Därefter kan man komplettera med ett bar band som håller ihop endast högen så att inga bitar i mitten smiter iväg.
Denna typ av fuskloopsurrning brukar dock funka bra på släpet med lite kralligare band.
Det är bättre att gå under bågen direkt bredvid högen och över högen med spännet på högen, dra åt satan. Därefter kan man komplettera med ett bar band som håller ihop endast högen så att inga bitar i mitten smiter iväg.
Denna typ av fuskloopsurrning brukar dock funka bra på släpet med lite kralligare band.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 428 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 428 inlägg
Håller med ovanstående. Detta hade varit bättre med vanliga spännremmar som går över brädorna och direkt ner på båda sidorna och runt räcket. Såklart ännu bättre med riktiga spännband om du hade spännt likadant men remmar hade räckt.
Funkar gör det såklart ändå.
Funkar gör det såklart ändå.
Redigerat:
Nybyggare
· Skåne
· 290 inlägg
Hmm,
Syns nog inte på bilden men banden går ner runt under bågen och upp på andra sidan igen, sedan tvärs över högen.
Men antar att över, ner under, upp, tvärs, ner under, upp, tvärs över igen hade varit ännu bättre.
blir att tänkande till nästa lass!
Syns nog inte på bilden men banden går ner runt under bågen och upp på andra sidan igen, sedan tvärs över högen.
Men antar att över, ner under, upp, tvärs, ner under, upp, tvärs över igen hade varit ännu bättre.
blir att tänkande till nästa lass!
Nybyggare
· Skåne
· 290 inlägg
Nybyggare
· Skåne
· 290 inlägg
Efter att ha kört hem en jolle på takräcket där jag spänt fast den med spännband och genomlidigt en tvåtimmarsresa på motorväg med olidligt buller från spännbanden har jag fått rådet att vrida spännbandet minst ett halvt varv innan jag spänner. Tydligenskall det minska/eliminera bullret. Har dock inte haft möjlighet att verifiera. Kanske någon på forumet som testat...