Det ser inte ut att vara samma kontakt?
 
Hejsan.
Om de får plats och du kan löda om kontakten så fungerar de. Ja lipo batterier som töms till noll är lika med döda tyvärr.

Mvh Thomas
 
J
Spänningen är det viktiga, rent tekniskt fungerar batteriet du länkade, frågan är om det får plats fysiskt? Kontakter går alltid byta med hjälp av lödkolv om det skulle behövas...
Vad är det för bil?
Antalet mAh avgör hur länge du kan köra..
 
J
Lipo ska alltid storage-laddas när de inte ska användas på ett par dagar. De ska även alltid balansladdas innan körning..
 
J JBir skrev:
Lipo ska alltid storage-laddas när de inte ska användas på ett par dagar. De ska även alltid balansladdas innan körning..
säg det till en 7åring ;)
 
Ibland har man tur. De hade saldofel så han hade ett reservbatteri av samma modell!
 
J
O olofh skrev:
säg det till en 7åring ;)
En sjuåring bör inte hantera lipo på egen hand. Jag låter inte min 6-åring hantera batterierna till sin bil pga brandrisken med felhanterade lipo.
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
J JBir skrev:
En sjuåring bör inte hantera lipo på egen hand. Jag låter inte min 6-åring hantera batterierna till sin bil pga brandrisken med felhanterade lipo.
Ok. Själv tycker jag om/off inte är så mkt hantering. Så hon får sätta igång o stänga av bilen själv. Laddar gör jag men är väl rätt lätt hänt att glömma off knappen när man lattjar med kompisar. Kan tom vara jag som glömt, rc bil som går i 40knyck är ju lite skojigare än sånt man själv hade som liten så händer ju man ska ”visa” (låna)
 
  • Gilla
JBir och 1 till
  • Laddar…
F
Det är ju 30c på det nya batteriet. Vad har det för betydelse om man antar att det var 20 eller 25C på det gamla batteriet?
 
Ju högre c desto hårdare kan man belasta och ladda batteriet snabbt förklarat.
Mvh Thomas
 
Snabb sökning så jag slipper förklara själv ifa någon vill veta mer.

C Rating is an indicator of the continuous discharge rate of a LiPo. It allows users to easily calculate the maximum constant current you can draw from the LiPo pack safely without harming the battery. For example, if you have a 3S 1000mah 20C LiPo pack, your safe max current draw would be 1000ma x 20C = 20A
 
J
O olofh skrev:
Ok. Själv tycker jag om/off inte är så mkt hantering. Så hon får sätta igång o stänga av bilen själv. Laddar gör jag men är väl rätt lätt hänt att glömma off knappen när man lattjar med kompisar. Kan tom vara jag som glömt, rc bil som går i 40knyck är ju lite skojigare än sånt man själv hade som liten så händer ju man ska ”visa” (låna)
Ja, slå av och på är inget konstigt. Själv kopplar jag ur batteriet och lägger det på storage-laddning efter varje körning, precis som jag gör med mina bilar.. (Traxxas Slash och 1:10 racebuggy)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.